ANWB verachtvoudigt conversie via website

Op basis van behavioral targeting heeft de ANWB zijn website relevanter gemaakt voor individuele bezoekers. En met succes: de conversie is verachtvoudigd in sommige conversiefunnels.

Gerichte cross- en upsell-campagnes
Een van de eerste projecten die de ANWB uitzette met BlueConic, waarmee het contract nu wordt verlengd, was het opzetten van gepersonaliseerde cross- en upsell-campagnes voor de Wegenwacht. Door online gedrag te combineren met CRM-informatie werd bepaald welke campagne het meest relevant was voor de bezoeker. Bijvoorbeeld, als een lid met een abonnement op Nederlandse pechhulp ook geïnteresseerd bleek in wintersport, werd hij gewezen op de Wegenwacht Europa Service (pechhulp op Europese wegen). Het aanbieden van de meest geschikte cross- en upsell-campagne heeft de conversie op www.anwb.nl verachtvoudigd in sommige conversiefunnels.

Verdere plannen
Na de behaalde successen in het afgelopen jaar besloot de ANWB om bij te tekenen en BlueConic breder in te gaan zetten voor zijn online kanalen. De komende tijd zal de ANWB nog meer producten cross en upsell gaan aanbieden (multi-label) en op nog meer kanalen dan alleen de website (multi-channel). In een ander project wordt er gekeken of het prefillen van het abonnementsnummer in de webshop mogelijk is. Bij opgave van hun 9-cijferige abonnementsnummer kunnen leden korting krijgen op bestellingen. Het prefillen zal het gebruiksgemak van de webshop aanzienlijk vergroten, omdat leden dit nummer niet altijd bij de hand hebben op het moment van bestellen.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...