Glansrijk debuut voor Quanza Group in Giarte Outsourcing Performance

De Giarte Outsourcing Performance 2018, de toonaangevende gids voor IT-dienstverleners van het gelijknamige onderzoeks- en adviesbureau, kent nieuwe binnenkomers in het medium-size segment die de strenge selectie hebben doorstaan.

Ook ontwerper, bouwer en beheerder van IT-infrastructuren Quanza werd dit jaar voor het eerst opgenomen. Een debuut dat de goede vertrouwensrelatie met klanten onderschrijft, zo blijkt uit het benchmarkonderzoek.

Van de medium-size IT-dienstverleners valt Quanza als debutant op. Van de 40 IT-dienstverleners, opgenomen in het onderzoek van dit jaar, verschijnt Quanza meteen in de top 5 van de Giarte Trust Score – met een score van 80 uit 100. Bedrijven in deze categorie scoren hoog op betrouwbaarheid, communicatie, bekwaamheid, empathie, bereidheid en openheid.

“Al deze trustindicators geven aan waar we goed in willen zijn met Quanza”, zegt Frans ter Borg, CEO van Quanza. “Het gaat ons om betrokkenheid. Wij willen een partner zijn en zien onze klanten ook als partner, dus geen traditionele klant-leverancier-relatie. Dat kan alleen als je goed samenwerkt. Daarom zijn we blij met de Giarte Trust Score. Zonder vertrouwen geen goede samenwerking.”

Quanza behaalde de hoogste score op trustindicator ‘bereidbaarheid’, namelijk 84. “Ook hier kunnen we ons in vinden, want ons motto is ‘wij gaan verder waar de rest ophoudt’. We merken namelijk dat als iets complex wordt, men bij ons komt. Wij houden van complex, dus de bereidheid om te helpen is enorm. Alle ‘Quanzanen’ zijn blij dat dit wordt onderkend.”

 

Verbeterpunten

In het Giarte benchmarkonderzoek van dit jaar scoort Quanza daarnaast een 7,6 op algehele tevredenheid door ondervraagden. Ook krijgt het een Giarte Easiness Score van 76, waarmee het gemak dat klanten ervaren zaken buiten de gecontracteerde dienstverlening te regelen, wordt aangeduid.

De Giarte Fan Score laat zien in hoeverre klanten hun IT-dienstverlener aanbevelen. Quanza heeft hierin een score van 63% – en bijna 30 procent van alle klanten is volgens de benchmarkstudie zelfs ‘superfan’ en zou het bedrijf ‘absoluut’ aanraden.

“Ook over deze scores willen we volledig open zijn”, zegt Ter Borg. “Hoewel mooie scores, zien we het als uitdaging en verplichting om het volgend jaar nog beter te doen. We leggen de lat graag hoog.”

Gerelateerde berichten...