Parenco en Unica Schutte ICT verlengen samenwerking

Parenco en Unica Schutte ICT hebben onlangs de samenwerking met drie jaar verlengd. De papierproducent uit Renkum is sinds 2013 klant van Unica Schutte ICT en maakt gebruik van de Hosted IT (HIT) oplossing uit het cloud-portfolio. Alle apparatuur van Parenco draait in de robuuste dubbel uitgevoerde datacenters van Unica Schutte ICT en wordt volledig beheerd en geoptimaliseerd door specialisten van Unica Schutte ICT.

Ferdinand Arts, IT Specialist Infrastructure bij Parenco, vertelt dat zijn bedrijf in 2012 werd overgenomen door een Nederlandse investeringsmaatschappij. Daarvoor was het onderdeel van een Noors concern en werd de ICT uitbesteed aan een grote wereldwijde partij. “Na de overname zijn we op zoek gegaan naar een Nederlandse ICT-partner die niet te klein was en onze wensen begreep, maar ook zeker niet te groot. We willen geen nummer zijn. Unica Schutte ICT bleek op het gebied van technische oplossingen, service en contractuele afspraken de beste partij.”

 

Stabiele ICT-omgeving

“De afgelopen jaren is de samenwerking prima verlopen, dat is de reden waarom we het contract graag wilden verlengen”, geeft Arts aan. “Natuurlijk hebben we ook wel eens issues gehad de afgelopen vijf jaar. Wij werken 24×7, onze productie draait continu. We hebben daarom weinig ruimte voor onderhoud aan onze systemen, ook in de avonduren of ’s nachts is downtime geen optie. Dat was best even wennen voor Unica Schutte ICT, maar de afgelopen jaren hebben ze heel goed ingespeeld op onze behoeftes en een stabiele ICT-omgeving voor ons neergezet. Ook de bereidheid van Unica Schutte ICT om probleemeigenaar te zijn en zaken snel op te lossen is groot en dat gebeurt ook echt 24×7.”

 

Meegegroeid met de klant

De verlenging van dit contract gaat gepaard met de overstap van Windows 2008 naar Windows 10, iedereen gaat werken met een virtuele desktop en de mail-omgeving wordt vernieuwd. Daarnaast heeft Parenco besloten voor de eindgebruikers van werkplekken uitgebreide support af te nemen bij Unica Schutte ICT, wat betekent dat eindgebruikers van 7.00 tot 23.00 uur terecht kunnen bij de servicedesk voor ondersteuning. Mark Lacroix, salesmanager bij Unica Schutte ICT: “De verlenging van het contract met Parenco is voor ons een bevestiging dat wij al jaren een betrouwbare en stabiele ICT-partner zijn voor klanten waar de beschikbaarheid van ICT cruciaal is voor de continuïteit. Parenco groeit en wij groeien mee en spelen in op de nieuwe behoeften die dat met zich meebrengt.”

 

Gerelateerde berichten...