Startup Whydonate helpt Triodos Foundation met crowdfunding voor goede doelen

De startup Whydonate heeft het platform GivetheChange.nl opgeleverd. Dat is in opdracht van en in samenwerking met Triodos Foundation ontwikkeld. GivetheChange.nl biedt telkens wisselende goede doelen projecten aan, die zijn geselecteerd door Triodos Foundation.

Whydonate is een whitelabel do-good-platform en komt voort uit de startup-community van ING. Organisaties kunnen hiermee met behulp doneerbuttons de crowd activeren en zelf het goede doel bepalen. Na het bouwen van een eigen platform voor ING onderzocht Whydonate of meer bedrijven interesse zouden hebben in een soortgelijke dienst en daar is het contact met Triodos Foundation uit voortgekomen.

Deze organisatie werkt al sinds 1971 met schenkgeld en wil dit op een eigentijdse manier voortzetten door de crowd erbij te betrekken.

Aangename reis

Ted van den Bergh, directeur Triodos Foundation: “Samenwerken met Whydonate aan het bouwen van onze crowdgiving-website GivetheChange.nl was een aangename reis met verrassingen. Het mooie is dat de flexibiliteit van Whydonate ervoor zorgt dat je het arriveren op de plaats van bestemming ervaart als een soort thuiskomen.

Zij hebben het meeste werk gedaan, maar wij ervaren het resultaat alsof we het zelf gebouwd hebben.”

 

Meer organisaties

Whydonate heeft nu naast haar eigen platform de strategie om met en voor bedrijven, gemeentes en andere instellingen sociale platforms te bouwen. “Givethechange.nl is het eerste platform dat we gebouwd hebben op basis van deze nieuwe strategie”, aldus mede-oprichter Niels Corver. “Ik hoop en verwacht dat we komend jaar nog meer nieuwe en innovatieve platforms zullen volgen.” Bedrijven en organisaties gebruiken het platform ter ondersteuning van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarnaast willen zij op deze manier verbinding in de lokale samenleving bevorderen door onder meer lokale goede doelen te ondersteunen.

 

Corporate Social Responsibility

Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar oplossingen om medewerkers te betrekken bij hun Corporate Social Responsibility. Bij het kiezen van een werkgever kijken talenten niet meer enkel naar het salaris, opleiding en doorgroeimogelijkheden, maar ook op welke manier een organisatie bijdraagt aan de samenleving.

Naast de bekende inzamelacties, waarbij medewerkers bijvoorbeeld hardlopen om geld in te zamelen voor een goed doel, ontstaat er steeds meer vraag om donaties te kunnen doen in natura. “De platforms van Whydonate kunnen tegenwoordig ook uitgebreid worden met modules om uren of vakantiedagen te doneren”, aldus Niels Corver.
Over ons

Whydonate komt voort uit de ING-startup community waar het platform Whydonate.nl is doorontwikkeld tot één van de grootste Nederlandse platforms voor crowdfunding en fundraising voor goede doelen. Meer dan 1200 goede doelen staan op het platform, waar 45.000 mensen jaarlijks ca. €1,5 miljoen doneren.

Gerelateerde berichten...