Eenvoudiger werken met SAP

Connect Solutions

Op de solide basis van de SAP backoffice-automatisering levert Connect Solutions diverse add-ons die het werken met SAP eenvoudiger maken. Rob Smeets, partner en oprichter van Connect Solutions: “Onze tooling doet wat het moet doen, niets meer en niets minder.”

Naast het ontwikkelen van SAP-add-ons biedt Connect Solutions ook SAP-consultancy en is het bedrijf gespecialiseerd in het maken van workflows. Rob Smeets spreekt voor deze gelegenheid voornamelijk over drie van hun add-ons. “Deze zijn ontwikkeld om het werken met SAP te vereenvoudigen.”

 

Drie SAP-add-ons

InvoiceConnector, in combinatie met DocuConnector en OCRConnector, zorgt ervoor dat het volledige factuurverwerkingsproces geoptimaliseerd wordt. Facturen worden gescand, herkend (OCR), geïmporteerd in SAP, en ter goedkeuring door de organisatie verstuurd door middel van de SAP Workflow functionaliteit. Goedkeuringsroutings worden variabel gedefinieerd om diverse scenario’s te ondersteunen.

AccessConnector brengt functiescheidingen aan in SAP. In de SOD Master Data Tool worden de SOD-conflicten (Segregation of Duties) gedefinieerd. Met SOD Monitoring kunnen rapportages gedraaid worden van alle SOD-conflicten die aanwezig zijn. Op basis van de output van deze rapportages kunnen conflicten waar mogelijk maximaal opgeschoond worden. Voor conflicten die niet opgeschoond kunnen worden omwille van organisatorische redenen kan een mitigating control gedefinieerd en toegewezen worden. Met Workflow kunnen aanvragen voor nieuwe gebruikers of wijzigingen in de roltoewijzing van bestaande gebruikers worden ingediend. Tevens kunnen aanvragen voor wijzigingen binnen samengestelde rollen aangevraagd worden. De aanvrager en de goedkeurders kunnen onmiddellijk zien of er SOD-conflicten zullen ontstaan naar aanleiding van de aangevraagde rollen.

PaymentConnector controleert de betalingsbestanden. De add-on bewaakt dat er tussen de periode van het downloaden van het betaalbestand vanuit SAP en het uploaden in de betalingsapplicatie van de bank geen onopgemerkte wijzigingen plaatsvinden in het betalingsbestand.

Alle add-ons genereren de benodigde rapportages.

 

Kant-en-klaar

Smeets licht toe dat standaardprocessen rondom facturatie eigenlijk voor 90 procent overal hetzelfde zijn. “We ondersteunen vrijwel alle denkbare scenario’s, zodat we ter plekke heel weinig hoeven te customizen. Het zijn in feite best practice templates die nagenoeg kant-en-klaar kunnen worden ingezet bij iedere organisatie, of dat nu een ziekenhuis is, een staalbedrijf of een retail winkelketen. Juist omdat onze add-ons in hoge mate gestandaardiseerd zijn, hebben wij relatief weinig implementatietijd nodig en leggen wij weinig beslag op de resources bij de klant.  Wij zijn normaal gesproken in drie maanden klaar. Dat is snel. Dat betekent overigens niet dat wij drie maanden consultancy berekenen. Wij werken met vaste prijzen, waarbij consultancy op hooguit een dag of vijf uitkomt voor het finetunen van de implementatie – voor zover dat nog nodig is natuurlijk – en voor het trainen van de medewerkers.”

 

Niets overbodigs

Vergelijkbare oplossingen van andere leveranciers bevatten vrijwel altijd functionaliteit waar een bedrijf geen behoefte aan heeft. Die pakketten zijn daardoor omvangrijker, wat de implementatietijd en de prijs onnodig opdrijft. “Wij hebben onze add-ons zodanig ontwikkeld”, vertelt Smeets, “dat een bedrijf uitsluitend de benodigde functionaliteit aanschaft. Onze tooling doet wat het moet doen, niets meer en niets minder. Bovendien zijn ze volledig geïntegreerd in SAP, wat betekent dat er geen interfaces of koppelingen met andere pakketten onderhouden hoeven worden.”

Vanuit haar twee kantoren (Maastricht Airport en Zonhoven) bedient Connect Solutions zowel de Nederlandse als de Belgische markt.

 

Connect Solutions
www.connect-solutions.nl
info@connect-solutions.nl
+ 31 (0) 43 – 631 26 25

 

Gerelateerde berichten...