Managed chaos vraagt om nieuwe rol CIO

Marktontwikkelingen volgen elkaar in moordend tempo op. Productcycli worden korter en bedrijven moeten transparanter opereren. Ook technologische ontwikkelingen zijn bijna onmogelijk om bij te houden. Chaos is daarom de nieuwe status quo. Manage de chaos! Deze chaos vraagt om een andere aanpak door bedrijven en om CIO’s die ervoor zorgen dat de organisatie wendbaar wordt. De praktijk laat echter zien dat de rol van de CIO nog lang niet toereikend is.

De nieuwe rol van de CIO moet grip en controle terug laten komen en ervoor zorgen dat de chaos manageble blijft. In plaats van uitvoerend specialist zal een CIO zich meer moeten focussen op het mogelijk maken van innovatie binnen de business. Daar ligt de kans voor de CIO om zich breder te profileren dan alleen budgetten en techniek.

Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij Qlik: “Organisaties moeten blijven innoveren om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Om dat mogelijk te maken is het de taak van de CIO om ervoor te zorgen dat de IT aan de achterkant op orde is en aan de voorkant ultiem gebruikersgemak biedt. Mens en techniek kunnen zo op een natuurlijke manier samenwerken om kansen snel te zien én te benutten. Alleen dan zullen de ideeën van de business een snellere time-to-market krijgen, zonder workarounds of vertraging door IT.”

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...