NetBoss: Overal een stabiele mobiele verbinding, het kan écht

Medewerkers die veel mobiel werken, zijn nog altijd niet tevreden over de connectiviteit. De VPN-verbinding verbreekt regelmatig, waardoor ze opnieuw moeten inloggen en kostbare tijd verliezen. De reden: een slechte fundering onder het huis. NetBoss herstelt die fundering.

Ongeveer tien jaar geleden deed mobiel werken zachtjes zijn intrede. Inmiddels beschikt iedere mobiele werker over een smartphone, tablet of ander device om op afstand via het mobiele telefoonnetwerk contact te maken met de voor hem of haar relevante applicaties. Verkopers buitendienst, servicemonteurs, pakketbezorgers, bouwopzichters, ambulancepersoneel, politieagenten, thuiszorgmedewerkers, ze zijn allemaal in hun werk afhankelijk van een goede mobiele dataverbinding.

In de praktijk valt de kwaliteit van die verbinding vies tegen. Bij een test binnen de muren van het bedrijf en op de parkeerplaats werkt de mobiele oplossing prima. Maar zodra ze ermee in het veld gaan werken, zijn er voortdurend connectiviteitsproblemen. Veelal in het buitengebied, maar soms ook in de stad. “Ik ken mensen die met drie SIM-kaarten rondlopen en die bij een slechte verbinding zelf maar even moeten testen welk mobiel netwerk de beste dekking heeft”, zegt Stefan van Vlerken, directeur van NetBoss.

 

Hogere throughput

De reden voor die slechte verbinding is dat het TCP/IP-protocol een aantal eigenschappen heeft die niet berekend zijn op mobiel werken. Niet vreemd, want dit protocol is in de jaren ’70 ontwikkeld, toen mobiel werken nog iets uit Star Trek leek.

Het Amerikaanse bedrijf NetMotion Wireless heeft software ontworpen die de verschillende oorzaken voor het verbreken van de verbinding wegneemt en die er en passant ook nog eens voor zorgt dat de throughput wordt verhoogd, waardoor medewerkers het netwerk als sneller ervaren. Deze gepatenteerde technologie wordt in Nederland verkocht door NetBoss.

De eerste klanten waren Enexis en Brabant Water, die de software hebben geïnstalleerd op de laptops van hun servicemonteurs. “Bij Enexis verloren servicemonteurs per dag gemiddeld 40 minuten werktijd door opnieuw inloggen, zoeken naar een verbinding et cetera. Ze verdienden de investering zo terug”, zegt Van Vlerken. Daarna volgden onder meer Het Nederlands Loodswezen, diverse ambulancediensten, gemeenten en onlangs Waterbedrijf Vitens. Van Vlerken: “Het Nederlands Loodswezen gebruikt een online applicatie om vaarbewegingen te checken. Iedere drie seconden wordt de data geüpdatet. Dat is mooi, maar als je verbinding regelmatig wegvalt, waardoor je de applicatie en soms zelfs de laptop opnieuw moet opstarten, dan heb je daar weinig aan. Ze werken nu met onze oplossing. Heel af en toe komt het bij een zeer slechte verbinding voor dat het vijf seconden duurt voordat de data wordt geüpdatet, maar de verbinding blijft intact en de applicatie blijft gewoon draaien. Bovendien reageert de applicatie gemiddeld 30 procent sneller dan voorheen.”

Zien is geloven. Herkent u de geschetste problemen en bent u op zoek naar een oplossing? Bel 0854-016286 of mail info@netboss.nl. We laten het graag zien in een pilot of brengen u in contact met een van onze klanten.

Gerelateerde berichten...