Waarom kiest een moderne zorgorganisatie voor outsourcing?

Steeds meer zorgorganisaties kiezen ervoor om de it-infrastructuur niet meer zelf te faciliteren en te onderhouden, maar om dit in handen van een externe partner te leggen. Er zijn verschillende redenen waarom men deze keuze maakt. Het kan een manier zijn om te zorgen voor meer flexibiliteit en efficiëntie, maar outsourcing levert ook financiële voordelen op. Daarbij is het voor veel instellingen niet meer haalbaar om 24×7 ondersteuning te garanderen vanuit het eigen it-team. Manfred Pallencaöe legt uit waarom de samenwerking tussen Avensus en zorginstellingen zo goed werkt.

“Voor veel organisaties is het niet meer haalbaar om zelf alle it-kennis in huis te hebben”, weet Pallencaöe, directeur managed services van Avensus. “De ontwikkelingen van vandaag zijn morgen alweer verouderd; het is bijna niet meer bij te houden. Steeds meer bedrijfsprocessen verlopen digitaal. Of dat nu gaat om communicatie via een online portaal, het opslaan van patiënteninformatie in dossiers of het monitoren van bepaalde organisatorische processen. Daarbij moeten medewerkers te allen tijde kunnen rekenen op de optimale ondersteuning van een faciliterende it-infrastructuur. Eventuele downtime is schadelijk voor bedrijfsprocessen en dus voor de continuïteit van de zorgorganisatie. Medewerkers moeten vanaf elke locatie en altijd kunnen inloggen op de informatiesystemen.”

IT-omgevingen worden steeds complexer om te beheren door de groeiende hoeveelheid aan applicaties, data, gebruikers en devices. Tegelijkertijd wordt er steeds meer van de infrastructuur gevraagd. Daar komt bij dat de regelgeving omtrent IT, compliancy en business processen regelmatig verandert. Wie de gehele infrastructuur zelf up-to-date wil houden, vergt veel tijd en inzet van de it-medewerkers. Belangrijke redenen voor zorginstellingen om te kiezen voor een partner als Avensus om hun it-omgeving te laten beheren.

 

Outsourcing

Zorginstellingen hikken nog vaak aan tegen innovaties. Men is bang de eigen IT los te laten. Pallencaöe vertelt dat het verlenen van zorg de corebusiness is van een zorginstelling: “Het is de corebusiness van Avensus om een it-omgeving in de lucht te houden. Door het uitbesteden van IT aan Avensus kunnen de eigen medewerkers zich focussen op de bedrijfsprocessen die dichterbij de kerndiensten staan, zoals het ontwikkelen van nieuwe applicaties. Bovendien is er geen zorg meer over bijscholing in verband met nieuwe technologische ontwikkelingen, want die kennis is up-to-date bij Avensus. We denken daarin pro-actief mee met onze zorgklanten en kennen de dagelijkse praktijk binnen deze instellingen.”

Outsourcing wordt ook steeds aantrekkelijker wanneer we kijken naar kosten en baten. Vaak is het zelfs duurder om de IT in eigen beheer te houden waneer organisaties behoefte hebben aan meer flexibiliteit en productiviteit. Bovendien verkleint outsourcing de kans op downtime van systemen omdat de Avensus-specialisten het beheer uit handen nemen en storingen 24 uur per dag verhelpen.

 

Waarom Avensus?

Wanneer eenmaal het besluit genomen is om de IT uit te besteden, begint de zoektocht naar de juiste partner. Hiervoor komen diverse bedrijven voor in aanmerking, maar er zijn veel goede redenen om voor Avensus te kiezen. Pallencaöe benadrukt dat de aanpak van Avensus zich kenmerkt door intensief partnership. “Samen met de klant kijken we naar de behoeften van de organisatie op het gebied van IT. Daarbij kijken we naar de huidige infrastructuur en it-wensen voor de toekomst, maar ook naar de bedrijfsdoelstellingen die u wilt realiseren. Deze informatie gebruiken wij om de juiste, op maat gemaakte oplossing te kiezen. Avensus streeft naar het opbouwen van een intensieve en vertrouwelijke relatie met haar klanten om zo toegevoegde waarde te kunnen leveren aan het succes van de zorginstelling. Dit bestrijkt de domeinen van efficiency, kostenbeheersing en kwaliteitsverbetering.”

 

Band met de klant

Avensus – qua omvang een middelgrote organisatie – houdt de lijnen van communicatie zo kort mogelijk. Iedere Avensus-medewerker die betrokken raakt bij een klant wordt vanaf het begin intensief betrokken bij het klantproces. Bovendien staan er 24 uur per dag, zeven dagen per week mensen klaar om eventuele dringende zaken op te lossen. “De ‘klik’ tussen onze medewerkers en de klant is voor ons heel belangrijk”, benadrukt Pallencaöe. “Daarom meten we de tevredenheid van onze klanten regelmatig in een klanttevredenheidsonderzoek en wordt de dienstverlening continu getoetst via onze Customer Thermometer. Is een storing op de juiste, meest efficiënte manier verholpen? Hebben we op de juiste manier geholpen bij een serviceaanvraag? Deze voortdurende terugkoppeling van en naar onze klanten, helpt ons de beste service te leveren voor uw IT.”

 

Customer Thermometer

Na elke afgesloten servicevraag aan onze medewerkers, wordt feedback gevraagd. Zo meten we continu of we de juiste ondersteuning aan eindgebruikers geven.

 

Beloning

Tot slot constateert Pallencaöe dat het belang van het succes bij de klant en de zorgverleners, ook het succes is voor Avensus. “Zij moeten tevreden zijn met onze ondersteuning en weten dat ze altijd op ons kunnen rekenen. We zien dat zorginstellingen hierdoor hun zorgdiensten in kwaliteit weten te verhogen en de IT op een hoger niveau komt te staan. Dat is iedere keer weer mooi om te zien. Door samen te werken en daarin de juiste stappen te zetten, passend bij de organisatie, is het behaalde succes een beloning voor beide partijen.”

Wilt u weten wat de Managed Services van Avensus voor uw zorginstelling kunnen betekenen? Neem dan contact op via tel 036-5393100, info@avensus.nl of bezoek de site www.avensus.nl

 

Avensus

Wij werken onder meer voor instellingen als Altra Jeugdzorg, Antes, Sint Jacob, Carinova. Door een langdurige relatie weten we waar de prioriteit ligt voor deze organisaties. Goed partnership, vertrouwen en samenwerking vormen daarbij de sleutel tot succes.

 

 

 

Gerelateerde berichten...