Serious gaming is Serious Business

HappyCustomers, dé specialist in ICT Servicemanagement, heeft serious gaming ondergebracht in een nieuwe divisie. “Serious gaming is inmiddels serious business voor ons. Het werd tijd voor een volgende stap.” legt directeur Erna Froon uit.

Froon, die onlangs nog hoog in de lijst van The NextWomen100 werd genoemd, legt uit: “De kracht van serious gaming zit hem in het via simulaties zelf ervaren van dagelijkse processen. Zelfs de meest sceptische teamleden krijg je zo mee als organisatie. Dit soort trainingen werkt echt vele malen beter dan de meer traditionele manier; via het zenden van informatie.” Inmiddels worden deze trainingen al aan een groot aantal klanten gegeven. Tijd voor een serieuzere uitrol binnen de organisatie.

Pascal van Borssum Waalkes, verantwoordelijk voor de divisie Serious Gaming van HappyCustomers, heeft veel ervaring opgedaan met de diverse klanten en vertelt er bevlogen over: “Bedrijven hebben allemaal één wens en dat is dat klanttevredenheid, intern en extern, omhoog moet. Dat geldt zeker voor ons werkveld, ICT Servicemanagement. Over het algemeen werken daar de techneuten, die soms nog wel wat hulp kunnen gebruiken op communicatief vlak.” Directeur Froon vult aan: “Ook als processen goed lopen en er een goed uitgedachte technische omgeving ligt, heeft het zin om dit type training in te zetten. Ze dragen niet alleen bij aan procesverbetering maar ook aan betere samenwerking en uiteindelijk gewoon ook aan de communicatie.”

HappyCustomers werkt op het vlak van serious gaming al jaren nauw samen met partijen als GamingWorks en maakt gebruik van diverse serious games als Apollo 13, Grab@Pizza, Oceans99, The Greatest Move and TeamUP.

Gerelateerde berichten...