ABBYY maakt gerobotiseerde verwerking van bedrijfsgegevens eenvoudiger met Vantage

ABBYY, internationale leider op het gebied van content-IQ-oplossingen, introduceert ABBYY Vantage waarmee menselijke cognitieve vaardigheden worden toegevoegd aan slimme automatiseringsplatformen, zoals robotic process automation (RPA) en business process automation (BPA).

Slimme automatiseringsplatformen worden onder andere gebruikt in financiële dienstverlening en verzekeringen, transport en logistiek en productie. Enkele prominente enterprise-klanten en adviespartners van ABBYY maken deel uit van het early adopter-programma, waaronder de farmaciemultinational MSD en de in de Benelux gewortelde RPA-specialist RoboRana.

Vantage brengt een grote verandering teweeg in de manier waarop gestructureerde en ongestructureerde content –documenten (waaronder formulieren), maar bijvoorbeeld ook beelden en e-mailcommunicatie – wordt verwerkt.

Met behulp van tekstherkenning, machine learning en artificial intelligence (AI) kan men de digitale workforce van bedrijven (zoals softwarerobots in deze context vaak worden genoemd) bepaalde vaardigheden aanleren. Die zijn nodig om relevante informatie te halen uit de massa’s aan gegevens waar bedrijven over beschikken, wat essentieel is om slimme businessbeslissingen te nemen.

Met de vaardigheden die het nieuwe platform standaard aanbiedt, kunnen de softwarerobots documenten identificeren, specifieke informatie vinden, de content begrijpen en vervolgens doorsturen of de informatie die erin staat, verwerken.

Onder meer tekstherkenning, tekstclassificatie en data-extractie gekoppeld aan data learning, vallen onder de cognitieve kernvaardigheden. Daarnaast kunnen partners en klanten geavanceerde cognitieve vaardigheden ontwikkelen, bijvoorbeeld voor specifieke taken die uniek zijn voor een bepaald bedrijfsproces, zoals het verwerken van een leningsaanvraag, verzekeringsclaim of vrachtbrief.

Geen experts nodig
Volgens het Forrester-rapport Predictions 2019: Artificial Intelligence creëert meer dan veertig procent van de bedrijven in de toekomst digitale werknemers door AI met RPA te combineren. Het onderzoeksbureau schat dat de RPA-markt dit jaar 1,7 miljard dollar zal bedragen en 2,9 miljard dollar in 2021.

Met Vantage biedt ABBYY een oplossing voor veelvoorkomende, contentprocesgerelateerde pijnpunten, zoals de tijdrovende installatie en configuratie van de nodige software, het tekort aan trainingsdata, de behoefte aan deskundigen op het gebied van machine learning voor de automatisering van de processen, en het gebrek aan schaalbaarheidsmogelijkheden binnen de enterprise-organisatie. Deze pijnpunten leiden tot gemiste kansen op het gebied van efficiëntie en kostenbesparing.

Anthony Macciola, Chief Innovation Officer van ABBYY: “Voor het eerst zijn ondernemingen in staat contentprocessen te automatiseren, zonder dat ze daarvoor techexperts moeten inschakelen. ABBYY helpt bedrijven hun digitale-transformatie-initiatieven op revolutionaire wijze te versnellen door technologieën als AI en dataverzameling te vereenvoudigen.

Vantage biedt zowel out-of-the-box kernvaardigheden als geavanceerde cognitieve skills die robots slimmer maken, wat het veel makkelijker maakt om contentprocessen op te zetten.”

“Volgens ons heeft Vantage het potentieel om een gamechanger te worden in de RPA-sector”, zegt Mathias Fransen van RoboRana, een Benelux robotic competence center dat in de zomer van 2018 besloot om met ABBYY te gaan samenwerken. “Wij zien bij heel wat klanten en prospecs een groeiende vraag naar methodes om ongestructureerde documenten te verwerken, wat met klassieke RPA-tools niet kan. FlexiCapture, het vlaggenschip van ABBYY, biedt die mogelijkheid wel, maar die software is vrij complex en de implementatie ervan neemt enige tijd in beslag. Dankzij de ingebouwde cognitieve skills kan men met Vantage wel snel en makkelijk aan de slag, ook als je technisch niet zo onderlegd bent. De eerste tests zijn alvast veelbelovend en we kijken ernaar uit om er volop mee aan de slag te gaan.”

Prijs en beschikbaarheid
Vantage was tot en met het tweede kwartaal van 2019 beschikbaar voor early adopters en is vanaf nu voor iedereen beschikbaar.

Het platform heeft een eenvoudig prijs- en licentiemodel gebaseerd op het documenttransactievolume, waardoor zakelijke gebruikers makkelijk de kosten en ROI kunnen bepalenvalue

Vantage bestaat uit verschillende componenten die allemaal kunnen worden aangesproken via HTML-interfaces, waardoor geen deskstopinstallatie nodig is. Het platform integreert bovendien naadloos met toonaangevende RPA-platformen als Blue Prism en UiPath.

Gerelateerde berichten...