Accenture kondigt Accenture Song aan

Accenture (NYSE: ACN) kondigt vandaag aan dat Accenture Interactive voortaan als Accenture Song verder zal gaan. Accenture Song voorziet in de toenemende post-pandemische vraag van organisaties naar groei door middel van duurzame relevantie voor de eindklant in de steeds veranderende snelheid van het leven.

In de naam Accenture Song resoneert Accenture’s jarenlange cultuur van verandering in combinatie met de creativiteit van Interactive en de bureaus die door de jaren heen zijn toegevoegd aan het netwerk. De naam staat voor een menselijke en universele vorm van vakmanschap, verbinding, inspiratie en techniek.

“Accenture Song symboliseert de post-pandemische groei die we samen met onze klanten doormaken,” zegt David Droga, CEO en creative chairman van Accenture Song. “Sinds het prille begin heeft Accenture Interactive klanten geholpen merken en organisaties te bouwen en te laten groeien door experience-led te zijn. De behoeften van onze klanten en van de klanten van onze klanten zijn vandaag opvallend anders. Om te kunnen profiteren van de volgende groeigolf, zullen bedrijven mee moeten met de snelheid van het leven en voortdurend hun relevantie tonen aan hun klanten, hun mensen en de wereld in het algemeen.

Wij hebben het beste talent in de sector, mensen die de toekomst van veel bedrijfstakken mee vorm kunnen geven. Het combineren van creativiteit en technologie helpt ons niet alleen om anders naar de uitdagingen van onze klanten te kijken, maar ze ook op te lossen met eenvoud en op schaal. Als Accenture Song zijn onze mogelijkheden grenzeloos, zowel voor onze klanten als voor onze eigen mensen,” voegt Droga eraan toe.

Uit binnenkort te publiceren onderzoek van Accenture Song blijkt dat bijna 90% van de C-suite zegt dat de huidige behoeften van klanten en werknemers sneller veranderen dan zij hun bedrijf kunnen veranderen, wat de vraag naar nieuwe groeimodellen benadrukt.

“De pandemie heeft fundamenteel veranderd hoe B2C- en B2B-bedrijven zich moeten bezighouden met klanten en werknemers; de snelheid waarmee ze moeten opereren en innoveren; en de mogelijkheden om nieuwe producten, diensten en groeimodellen te creëren,” zegt Julie Sweet, voorzitter en chief executive officer van Accenture. “De bedrijven die in het volgende decennium de leiding nemen, zullen hun onderneming volledig opnieuw uitvinden. Accenture Song opereert op een unieke manier op het snijvlak van creativiteit, technologie, intelligentie en industrie om deze klanten te helpen connecties en experiences opnieuw uit te vinden. Zoals in de metaverse, in sales en commerce, marketing en nieuwe business platforms. Van idee tot bouw tot exploitatie met strategische managed services, stellen we onze klanten in staat om veel sneller toegang te krijgen tot ideeën, talent en resultaten.”

Accenture Song – dat naar verwachting een omzet van 14 miljard dollar zal realiseren tegen het einde van FY22 (31 augustus 2022) – werkt samen met toekomstgerichte merken als Coinbase, General Mills’ Blue Buffalo en Shiseido. Daarnaast werkt Accenture Song samen met Capri Holdings, het wereldwijde mode- en luxeconcern bekend om haar iconische merken Versace, Jimmy Choo en Michael Kors. Voor hen vertaalt Accenture Song unieke winkelervaringen naar een digitale ervaring die aansluit bij de individuele wensen van hun klanten om duurzame groei te versnellen.

Als het gaat om technologie blijft Accenture Song vooroplopen met diepgaande kennis om nieuwe kansen te creëren. Onlangs heeft het bedrijf haar Metaverse Continuum platform aangekondigd om klanten te helpen met het ontwikkelen, bouwen en beheren van hun metaverse journeys.

De meer dan 40 overnames van de afgelopen tien jaar zullen opereren onder de naam Accenture Song om synergie in innovatie, experience design, marketing en commerce te versterken. Droga5 zal onder eigen merknaam blijven opereren.

Gerelateerde berichten...