Adformatie en Google maken podcast over digital maturity

Hoe zorgen bedrijven als Ahold, Buienradar en felyx ervoor dat ze klaar zijn voor de toekomst? En hoe volwassen zijn deze bedrijven op digitaal vlak? Dit wordt uitgelegd in de zesdelige podcast-serie Digital Dialogues.

De podcast-serie is het resultaat van een samenwerking tussen Adformatie en Google. De afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify & Apple Podcast.

Hoe kun je als bedrijf marketing persoonlijker en gemakkelijker maken? En hoe vorm je het perfecte marketingteam? In de serie verkent presentatrice Meike de Jong, samen met topmensen en specialisten uit het bedrijfsleven, het pad dat bedrijven moeten bewandelen om een digitale en data-gedreven marketingorganisatie te worden – en hoe dat te doen op een manier die de privacy van hun klanten waarborgt. Want bedrijven die hun klanten beter willen bedienen en betere resultaten willen behalen moeten echt gaan bewegen.

De podcast serie is gebaseerd op het framework “The six key factors of success”, ontwikkeld door Google en BCG. In elke aflevering neemt Meike een specifieke stap onder de loep: van de juiste data verzamelen en deze op verantwoordelijke wijze verwerken tot welke tools je moet gebruiken en de customer journey. Maar ook, hoe stel je het juiste marketingteam samen, hoe zorg je dat je de juiste bedrijfscultuur hebt en welke strategische partners horen daarbij? We hopen hiermee jonge professionals, maar ook ervaren leiders te inspireren op een manier die geheel nieuw en verfrissend is.

In de afleveringen zijn onder andere experts van Buienradar, felyx, L’Oréal en Ahold te gast. Deze gasten delen hun eigen ervaringen op het gebied van online marketing en vertellen interessante anekdotes.

Ook worden al deze bedrijven langs de lat van de Digital Maturity Benchmark Tool gelegd; hoe digitaal volwassen zijn deze bedrijven zelf?

Susanne van Nierop, Chief editor van Adformatie: “Digital Maturity is een hot topic en ontwikkelt zich snel, bedrijven moeten snel handelen om mee te bewegen. We merken dat onze doelgroep steeds op zoek is naar informatie en denken dat dit partnership met Google zeer interessante content heeft opgeleverd”.

Pim van der Feltz, CEO Google Nederland, sluit zich daarbij aan: “Wij zien elke dag hoe digital bedrijven in staat stelt om hun klanten steeds beter te helpen. We hebben nu samen met Adformatie podcasts gemaakt, omdat dit medium – ook onder marketeers – steeds populairder wordt. Goed dat ook bedrijven waar wij mee werken hun kennis hebben gedeeld.”

De zesdelige podcast-serie is te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Stitcher. Vanaf vandaag zijn alle aflevering online en elke week zal er per aflevering een verdiepend artikel verschijnen op Think With Google. Benieuwd geworden naar de eerste aflevering? Klik op de link van jouw favoriete podcast-medium hierboven en/of lees het verdiepende artikel via Think with Google.

Gerelateerde berichten...