Alcatel-Lucent biedt gasten toegang tot hotelservices via BYOD

Alcatel-Lucent Enterprise heeft vandaag ’s werelds eerste BYOD-telefonieoplossing voor gasten aangekondigd, die specifiek is ontworpen voor de horecabranche en waarbij gasten hun eigen mobiele apparaat kunnen gebruiken om toegang te verkrijgen tot hotelservices. Alcatel-Lucent is al toonaangevend op het gebied van horecaoplossingen met zijn geavanceerde Smart Guest Application Suite die gebruikmaakt van de OmniPCX Enterprise-server en My IC Phone. Deze suite is ingevoerd in enkele grote hotelketens waaronder 45 Park Lane in Londen en het Beverly Hills Hotel en Hotel Bel Air.

De oplossing, die op de smartphone of tablet van de gast wordt geïnstalleerd, is een aanvulling op de aanwezige telefoons in de hotelkamers. Deze kan ook worden gebruikt in plaats van vaste telefoonlijnen en vormt zo een mobiliteitsservice met toegevoegde waarde als onderdeel van een complete telefonieoplossing binnen het hotel. De BYOD-telefonieoplossing voor gasten kan worden geïntegreerd met ‘e-concierge’-toepassingen van derden of kan door het hotel worden aangeboden als standalone softphone om gasten functies te bieden zoals toegang tot de telefoonlijst van het hotel, snelkeuzenummers, nummerweergave, gratis intern bellen via de Wi-Fi-verbinding van het hotel en ‘e-concierge’-optie voor click-to-call. Aan elke hotelkamer kunnen meerdere apparaten worden toegewezen en deze worden automatisch geregistreerd en beheerd als onderdeel van het telefonie- en factureringspakket van het hotel.

Gasten kunnen een toepassing downloaden die geschikt is voor zowel Apple iOS als Android voor interactie voor en na hun verblijf. Wanneer de oplossing eenmaal is geïntegreerd, is verder geen IT-beheer door het hotelpersoneel vereist.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...