Alcatel-Lucent Enterprise: persoonlijke cloud

OpenTouch Personal Cloud helpt kleine en middelgrote bedrijven te profiteren van nieuwe technologieën om de dagelijkse interacties tussen IT, medewerkers en klanten te verbeteren

De divisie Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) Enterprise introduceert vandaag een reeks zakelijke applicaties voor communicatie en samenwerking. De oplossing Applications-as-a-Service (AaaS) is beschikbaar voor individuele medewerkers, en voor complete teams of afdelingen van elke grootte, en stelt bedrijven in staat het potentieel van de cloud in te zetten voor zichzelf en hun klanten.

De IT-afdeling heeft steeds vaker te maken met de uitdaging dat zakelijke applicaties op verschillende locaties gebruikt worden: thuis, op kantoor en onderweg. Daarmee wordt cloudtechnologie steeds meer de aangewezen manier om deze applicaties te leveren. Bedrijven zullen nieuwe modellen moeten vinden waarmee hun medewerkers overal en altijd verbinding kunnen krijgen op welk apparaat dan ook.

Voor een toenemend aantal medewerkers beperkt het digitale leven zich niet tot één apparaat, en wordt het ook niet meer bepaald door hoe en op welke manier inhoud wordt geleverd. Deze vrijheid biedt interessante nieuwe mogelijkheden. OpenTouch Personal Cloud (OTPC), een via de cloud gehoste overlay, stelt eindgebruikers bij ondernemingen in staat om de communicatie-oplossingen te selecteren die het beste bij hun wensen passen. Bedrijven kunnen deze oplossingen implementeren zonder een onderbreking in bestaande services, en bovendien hoeven er vooraf geen kosten te worden gemaakt of nieuwe technologie te worden geïnstalleerd. OTPC wordt geleverd door business partners van Alcatel-Lucent Enterprise. Bedrijven kunnen kiezen uit een reeks applicaties op het moment dat ze die nodig hebben en voor het gewenste aantal gebruikers. De applicaties zijn ontwikkeld om gebruikersgemeenschappen te helpen

Gerelateerde berichten...