Belfabriek introduceert alles-in-1 telefooncentrale

Al sinds 2000 is de Belfabriek de enige telefoonmaatschappij in Nederland die volledig gespecialiseerd is in het aanvragen, opzetten en onderhouden van 0800-, 0900-, 088- en 085-nummers. Inmiddels heeft Belfabriek al meer dan 6000 servicenummers aangesloten, en is het uitgegroeid tot een bedrijf met tevreden klanten in vele landen en biedt veel meer dan alleen maar Nederlandse servicenummers aan.

Zo heeft Belfabriek recentelijk een alles-in-1 telefoonsysteem gelanceerd. Dit is een plug en call telefonie oplossing voor alle soorten organisaties van B2C, B2B, non-profit tot overheden. En van alle formaten van ZZP, tot MKB en grootbedrijf.

Het Belfabriek telefoonsysteem omvat een bureautoestel, softphone, webinterface en apps (iPhone/Android). De apps zijn eenvoudig en onbeperkt te installeren d.m.v. QR-code.

Om deze lancering te vieren komt Belfabriek met een actie: het eerste Yealink telefoontoestel wordt gratis toegestuurd voor (kleine) zelfstandigen en organisaties die als gevolg van Covid-19 omzetverlies hebben geleden. De adviesprijs voor de Yealink telefoon model T-43U is normaliter € 115,-. Deze VoIP telefoon is voor-geconfigureerd. Dit betekent dat de telefoon zichzelf aanmeld via een bestaande internet aansluiting met de Belfabriek telefonie servers en voilà, de zakelijke telefoon is direct correct ingesteld en dus werkzaam.

Het zal zodoende beduidend eenvoudiger worden om een adequate zakelijke telefonie oplossing uit te rollen binnen een organisatie. Alle medewerkers van een bureautoestel voorzien, bel plannen ontwikkelen, extensies toewijzen. Er komt veel kijken bij een traditioneel telefoonnetwerk aanleggen en onderhouden. Een softphone installeren is eenvoudiger. Downloaden, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en klaar. Op- en afschalen is ook een fluitje van een cent, nieuwe medewerkers kunnen met een druk op de knop uitgenodigd worden. De lancering van de Belfabriek softphone is niet onopgemerkt gebleven en is opgenomen als een van de deelnemers aan de KvK Impact Award van 2021.

Moderne zakelijke telefonie in (post)coronatijdperk
Consumenten en bellers in het algemeen zullen niets merken in telefonische dienstverlening. Alle soorten organisaties van ZZP en MKB tot aan overheden, en multinationals zullen in zelfde mate bereikbaar blijven, en allicht zelfs de beller nog beter kunnen bedienen, wanneer zij ook additionele inbegrepen functies van de cloud gebaseerde telefooncentrale ontdekken en benutten. Denk aan een keuzemenu om de beller direct bij de juiste afdeling te doen komen, wachtrijen voor drukke tijden, welkomstmelding met o.a. mogelijkheid ter kennisgeving aangepaste openingstijden. De piekverkeer opvang functionaliteit is belangrijk bij vele inkomende oproepen, bijv. als gevolg nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het coronavirus. Een traditionele telefooncentrale is daarvoor geen geschikte oplossing. Die heeft namelijk altijd een beperkte capaciteit. Bij cloud gebaseerde telefonie ontstaat dat probleem niet. Als het ineens drukker wordt, blijven gesprekken gewoon binnenkomen. Bovendien kan men het verkeer optimaal verdelen en kunnen weldra ondersteunde functies geactiveerd worden, routering naar een ander filiaal of een call center.

Zo zullen organisaties de telefonie flexibel doch robuust en dus toekomstbestendig kunnen inrichten en zijn zij klaar om de meest optimale telefonische service te verzorgen tegen sterk verminderde kosten.

Gerelateerde berichten...