Audience Engagement Tool Liferay personaliseert websites

Liferay, leverancier van de gelijknamige enterprise-class open source portal, introduceert een nieuwe Doelgroeptargeting-app voor Liferay Portal. Met deze app kunnen bedrijven hun websitebezoekers voorzien van de juiste content op het juiste moment. Zo kunnen zij de mensen die ze willen bereiken een persoonlijke webervaring bieden met relevante en aansprekende content.

Voor marketeers en andere zakelijke gebruikers is het een steeds grotere uitdaging om online conversaties aan te gaan met hun doelgroepen. Dit doe je door verbinding met hen te zoeken door middel van waardevolle en interessante content. Door de Doelgroeptargeting-app van Liferay te gebruiken, kunnen bedrijven inhoudelijke connecties leggen met hun klanten, partners, medewerkers en andere bezoekers van hun websites. De nieuwe app is beschikbaar in de Liferay Marketplace en biedt de mogelijkheid om voor diverse doelgroepen content op maat te genereren. Die wordt gebaseerd op onder andere het websitegedrag en gebruikersinformatie, zoals leeftijd, geslacht en social media-activiteiten. Marketeers kunnen verder gerichte campagnes opzetten, gebruikersacties volgen en rapportages maken over de effectiviteit van hun campagnes.

Drie vragen
De juiste inzet van audience engagement begint volgens Edwin Chung, VP Product Development van Liferay, met het beantwoorden van drie vragen. Chung: “Met wie wil je een connectie maken, welke informatie is belangrijk voor die persoon, en wat is de beste manier om gerichte content op je site weer te geven? Het aanbieden van gepersonaliseerde content wordt dé manier van interactie met bedrijven, zowel door klanten, partners als werknemers. Wij erkennen dit en blijven onze oplossingen voor audience engagement en content targeting verder ontwikkelen. Zo geven wij onze klanten de middelen die ze nodig hebben om betere en meer persoonlijke gebruikerservaringen te bieden via hun webplatform.”

Customer lifecycle
Als portal-leverancier bevindt Liferay zich in de unieke positie om de hele customer lifecycle te bedienen, van oriëntatie en het sluiten van deals tot doorlopende klantenservice. Met Liferay kunnen bedrijven beter met hun klanten communiceren en hun betrokkenheid versterken, via elk denkbaar apparaat. Zo krijgen zij een compleet beeld van hun wensen door informatie uit meerdere bedrijfssystemen te combineren. Andere engagement-oplossingen, zoals die van leveranciers van web content management (WCM)-systemen, focussen enkel op het verzamelen van prospects, wat slechts een deel is van de customer lifecycle.

Gerelateerde berichten...