Belgisch advocatenkantoor ontwikkelde een virtuele Covid-19 assistent

Vandaag gaat de virtuele COVID-19 assistent van start op de website van advocatenkantoor Crowell & Moring. In samenwerking met Lawren.io besloten beiden dat het hoog tijd was om een versnelling hoger te schakelen om ondernemers een tool in handen te geven omdat zij met de snelle evolutie van – federale en regionale – maatregelen soms het bos door de bomen niet meer zien.

Ook voor bedrijven met een internationale workforce in Nederland of Frankrijk die personeel of afdelingen hebben in België, zullen beroep kunnen doen op de virtuele assistent. Beiden beslisten daarom gratis een virtuele COVID-19 assistent ter beschikking te stellen om snel en efficiënt de meest up-to-date informatie te verkrijgen.

Emanuel Plasschaert – partner bij Crowell & Moring: “COVID-19 evolueert snel en dat doen ook de maatregelen die de overheid neemt in verband met dit virus. De snelheid waarmee dit gebeurt, verplicht ons om als juristen te volgen om onze cliënten goed te kunnen informeren. Maar in de lawine van informatie die beschikbaar is, wordt het voor sommige ondernemers steeds moeilijker om uit te maken welke berichten up-to-date zijn en welk nieuws verouderd is. Elk nieuw bericht betekent ook andere juridische implicaties. Met deze virtuele assistent, vind je eerstelijnsantwoorden op de vele vragen die bedrijven zich stellen inzake sluiting van onderneming, tijdelijke werkloosheid, telewerk, schorsing of beëindiging van contracten, steunmaatregelen…”

De applicatie is gratis te gebruiken en biedt heel wat informatie aan die de ondernemer op de goede weg zet. Wie daarnaast juridisch advies op maat nodig heeft, kan contact opnemen met Crowell & Moring.

De vele vragen en onduidelijkheden omtrent COVID-19 tonen tegelijk de noodzaak en de kracht van legaltech aan

Lawren.io is een legaltech bedrijf dat ervoor zorgt dat advocatenkantoren efficiënter kunnen werken. Via het digitaliseren van intakegesprekken, het automatiseren van contract opmaak en het creëren van een juridische self-help deskzijn ze koploper in het ontwikkelen van applicaties voor de advocatuur en helpen ze advocatenkantoren een aanvullend businessmodel te kunnen aannemen.

Dries Wijnen – CEO Lawren.io: “Legaltech staat in België nog in de kinderschoenen, maar we zien steeds meer kantoren die evolueren naar digitale technieken om efficiënter te kunnen werken. Crowell & Moring en ons bedrijf zagen in de vele vragen omtrent COVID-19 en het antwoord dat we daarop kunnen bieden een gelegenheid om aan te tonen waar de sterkte van legaltech nu ligt. In crisistijd is snelheid en betrouwbaarheid cruciaal. Berichtgeving is niet altijd 100% betrouwbaar. Je kan vandaag ook steeds minder het verschil maken tussen wat echt en wat “fake” nieuws is. Zo’n virtuele assistent is dan een mooie oplossing om snel en efficiënt aan betrouwbare informatie te komen.”

In de toekomst willen Crowell & Moring en Lawren.io de virtuele assistent uitbreiden tot een echte chatbot die volledig geautomatiseerd kan antwoorden op vragen.

Gerelateerde berichten...