Cloud-dienstverlening en productinnovaties Kronos resulteren in jaaromzet van $1,04 miljard

Kronos, wereldwijd marktleider in oplossingen voor personeelsbeheer, heeft de financiële resultaten, ontwikkelingen en klantsuccessen over het fiscale jaar 2014, dat op 30 september werd afgesloten, gepubliceerd. Productverkopen zijn gedurende dit jaar gestegen, met Kronos Cloud als het snelst groeiende onderdeel van het bedrijf. Kronos zag de inkomsten voor dit jaar stijgen tot 1,04 miljard dollar. De winst voor rente, belasting, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) steeg naar 343 miljoen dollar1.

“Gezien ons succes over de afgelopen 37 jaar en door onze prestaties, zoals het passeren van de 1 miljard dollar aan jaarlijkse inkomsten, wordt vaak aan ons gevraagd wat het geheim van Kronos is”, vertelt Aron Ain, Chief Executive Officer van Kronos. “Onze bedrijfsstrategie is multidimensionaal en duidelijk. We hebben een passie voor innovatie en het leveren van goede producten. Met producten van wereldklasse en een succesvolle internationale distributiestrategie zijn wij toegewijd aan onze klanten en proberen wij met onze medewerkers elke dag weer het verschil te maken. Door deze factoren zijn we veranderd in een ‘1 billion dollar company’. In de volgende fase van onze groei zal Kronos een synoniem worden voor workforce management in de cloud.”

 

Financiële resultaten en belangrijke feiten

  •  Explosieve groei van de Kronos Cloud Kronos voegde duizenden Kronos Cloud klanten toe aan haar bestand: nieuwe klanten die gebruik willen maken van de cloud of bestaande klanten die hun on-premises oplossing wilden migreren. De omzet van Kronos workforce management in de cloud steeg met 58 procent en de SaaS-verkopen stegen met 69 procent. In de tweede helft van het fiscale jaar was 75 procent van de nieuwe verkopen afkomstig van het cloud-aanbod. Kronos blijft investeren in haar cloud-infrastructuur in afwachting van een nog snellere groei.
  • Groei in de onderneming – Kronos sloot meer dan twintig contracten van 1 miljoen dollar of meer. Dit komt van zowel nieuwe klanten als bestaande klanten van over de hele wereld, zoals één van de grootste exploitanten van ziekenhuizen in de VS, een Fortune 500 multinational, een multinationale hospitality organisatie, een Britse multinational in de automotive sector en één van de grootste retailers in de wereld met bijna 2.500 winkels.
  • Groei voor kleine en middelgrote bedrijven – De groei in het MKB was enorm. In het fiscale jaar 2014 voegde Kronos meer dan 3.800 organisaties in het MKB toe aan haar klantenbestand. Productverkopen in de MKB-markt stegen met 25 procent. Dit betrof nieuwe klanten, maar ook de migratie van honderden bestaande Kronos klanten naar Workforce Ready. Kronos blijft Workforce Ready verbeteren door het toevoegen van nieuwe functionaliteiten.
  • Groei door productinnovatie – De productverkopen kenden een stijging van dubbele cijfers. Kronos leverde innovatieve nieuwe producten en verbeteringen die de manier waarop organisaties met hun personeel omgaan verandert. Enkele voorbeelden zijn:
  • Groei in alle industriesegmenten – De verticalisering van de sales-, services- en marketingteams is een recente hoeksteen van het succes van Kronos. Het onderscheidt Kronos van andere aanbieders door het leveren van een sterke waardepropositie voor specifieke segmenten en sectoren van het bedrijfsleven. In het fiscale jaar 2014 leverde Kronos sterke financiële resultaten in alle sectoren. Alle sectoren zijn hun financiële doelen voorbij gestreefd, zoals distributie, gezondheidszorg, productie, detailhandel, horeca en de publieke sector.
  • Internationale groei onder multinationals – De internationale productverkopen van Kronos stegen met 27 procent in het vierde kwartaal, als gevolg van het binnenhalen van nieuwe klanten en grotere transacties. India beleefde het beste jaar ooit met een reeks van nieuwe klanten, met inbegrip van haar eerste contract van meer dan 1 miljoen dollar met een belangrijk food services bedrijf, en meerdere verkopen van de Kronos Cloud en SaaS-oplossingen. Australië bleef groeien en is nog steeds marktleider. In het Verenigd Koninkrijk ervoer Kronos in meerdere sectoren een record aan productverkopen dit kwartaal. Daarnaast lanceerde Kronos haar Workforce Ready suite in diverse regio’s om organisaties in het MKB te laten profiteren van de voordelen van een workforce managementoplossing in de cloud waardoor ze in real-time personeelsgegevens kunnen analyseren.

 

Gerelateerde berichten...