Criteo presenteert financiële resultaten vierde kwartaal en boekjaar 2018

Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), het advertentieplatform voor het open internet, maakt de financiële resultaten bekend van het vierde kwartaal 2018 en het volledige boekjaar dat eindigde op 31 december 2018.

Een aantal operationele highlights van Criteo in het vierde kwartaal 2018:

De omzet exclusief zogeheten Traffic Acquisition Costs (TAC) van de nieuwe oplossingen van Criteo bedroeg 13 procent van het totaal – een stijging van 54 procent vergeleken met Q4-2017.
De omzet ex TAC3 bij bestaande klanten bleef gelijk bij vaste wisselkoersen ondanks sterke tegenwind in die periode.
Het aantal klanten nam met 7 procent toe vergeleken met een jaar eerder. Het kwartaal werd afgesloten met bijna 19.000 klanten en merken. Het behoud van klanten ligt rond de 90 procent voor alle oplossingen gezamenlijk.
De app-activiteiten van Criteo groeiden met 54 procent gebaseerd op ex-TAC-omzet. 13 procent van de live-klanten gebruikt minimaal 2 oplossingen van Criteo, een jaar eerder was dat nog 4 procent.
De ‘header bidding’-technologie is in gebruik bij de grote meerderheid van de directe uitgevers – zo’n 3.500 grote uitgeverijen gebruiken nu Criteo Direct Bidder; aan het einde van het derde kwartaal van 2018 waren dat er nog 2.600.

 

Gerelateerde berichten...