CRM Partners maakt Customer Success Management toegankelijk

CSM: Meer rendement uit bestaande klanten door slim datagebruik

CRM Partners, specialist in implementaties van Microsoft Dynamics CRM, verbreedt haar dienstverlening met Customer Success Management (CSM). CRM Partners is door de integratie van CSM in hun dienstverlening in staat om haar klanten volledig te ondersteunen en ontzorgen in de totale CRM-strategie. Deze strategie is doorgaans gebaseerd op twee pijlers; enerzijds de acquisitie van nieuwe klanten en anderzijds het behoud van bestaande klanten. CSM speelt in op deze tweede pijler door de klantrelatie te verbeteren, cross- en upsell mogelijkheden bloot te leggen en door de customer lifetime value te verbeteren. Meer rendement halen uit bestaande klanten is het credo van CSM.

Alles draait om data
Bij CSM draait alles om het vastleggen van klantdata, definiëren van risico’s en potentie, het combineren en analyseren van de data en vervolgens de samenwerking met de stakeholders. CRM Partners biedt Customer Success Management aan in twee varianten. Enerzijds levert CRM Partners diverse standaard dashboards met een bibliotheek aan indicatoren die aangeven dat een klant mogelijk wil switchen of juist meer potentieel heeft. Alle data uit het CRM-systeem kan hierdoor geautomatiseerd geanalyseerd worden en urgente acties worden direct doorgespeeld naar de juiste persoon binnen de organisatie. Met deze dashboards kunnen organisaties zelf aan de slag met CSM. Anderzijds kunnen organisaties het CSM-dienstenpakket volledig uitbesteden aan CRM Partners; van het opstellen van doelstellingen aangaande klantbehoud tot aan de samenwerking met de stakeholders.

Emiel Putman, Managing Partner bij CRM Partners: “ Het uitgangspunt van CSM is het feit dat organisaties doorgaans meer nieuwe business halen uit bestaande klanten, dan uit acquisitie-inspanningen. Het is nog een redelijk nieuw begrip en komt momenteel langzaam overwaaien uit Amerika, waar het al wel heel populair is. ‘Serving true customer needs’, dat is wat wij mogelijk maken door deze uitbreiding van onze dienstverlening. Onze klanten zijn nu nóg beter in staat om de relatie met hun bestaande klanten nog verder te intensiveren en hun rendement op eerdere sales- en marketinginvesteringen te beschermen.”

Gerelateerde berichten...