CRMWaypoint helpt Amnesty International te innoveren

CRMWaypoint, het grootste Salesforce-kenniscentrum in de Benelux, gaat Salesforce uitrollen bij de Nederlandse afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Met de uitrol wil Amnesty de eigen ledenadministratie en werkprocessen verbeteren om zo processen efficiënter uit te voeren en kosten te besparen.

Dat Amnesty voor Salesforce kiest, komt voor een belangrijk deel door de sympathie die Salesforce heeft voor filantropische en non-profit organisaties. Salesforce hanteert het 1-1-1 model, een beleid waarbij het zichzelf de regel oplegt om 1 procent van alles wat het verdient terug te geven aan de maatschappij. Onderdeel van het beleid is ook dat non-profit organisaties en goede doelen hoge kortingen krijgen.

Daarnaast vond Amnesty het innovatieve karakter van de Salesforce-oplossing erg belangrijk. “Salesforce is een ontzettend veelzijdig systeem en is veel meer dan slechts een CRM”, verklaart Bart van Kuijk, afdelingsmanager Fondsenwerving & Marketing van Amnesty International Nederland. “Door te kiezen voor Salesforce halen we al die innovatie in huis. Het verbinden van de ledenadministratie met sociale mediaprofielen komt zo bijvoorbeeld binnen het bereik van onze organisatie. We verwachten met Salesforce sneller en efficiënter innovaties in de werkprocessen door te voeren dan vroeger mogelijk was.”

Eén van de innovaties die Amnesty door zal voeren is de introductie van Converse. Converse is een gezamenlijke applicatie ontwikkeling van de Salesforce Foundation en StepOrange. Deze branchespecifieke applicatie voor fondsenwervende- en ledenorganisaties maakt het voor Amnesty en andere non-profit organisaties mogelijk om een geïntegreerd klantbeeld te krijgen van alle supporters.

 

255.000 leden

Het project gaat deze maand van start en zal zich in eerste instantie richten op het migreren van het enorme bestand van 255.000 Amnesty-leden naar Salesforce. Wanneer dat is afgerond, gaat Amnesty de eigen werkprocessen onder de loep nemen en kijken waar met behulp van Salesforce verbeteringen en innovaties kan doorvoeren.

“We zijn er trots op dat we Amnesty International kunnen helpen met het realiseren van innovatie met behulp van Salesforce”, zegt Bart Greve, CCO en mede eigenaar van CRMWaypoint. “We helpen inmiddels vele toonaangevende ledenorganisaties met vernieuwing en zijn blij te kunnen bijdragen aan het belangrijke werk dat Amnesty verricht op het gebied van mensenrechten.”

 

Gerelateerde berichten...