Davinci: binnen 10 jaar uitgegroeid tot succesvol miljoenenbedrijf

Het succes van procesoptimalisatie en elimineren van menselijke interactie in de belangrijkste bedrijfsprocessen, heeft ertoe geleid dat Davinci het principe van Straight Through Processing ook in andere dan de financiële markt gaat introduceren. Telecom en energie staan daarbij bovenaan op het verlanglijstje van de ambitieuze softwareontwikkelaar en dienstverlener.

CEO Jan Lamber Voortman van Davinci Products is enthousiast over de ontwikkeling die Davinci nu doormaakt. ‘We zijn vanaf 2001 en ondanks de crisis van de laatste jaren, fors gegroeid tot een internationaal opererend bedrijf, met zo’n 200 medewerkers en een gestaag groeiende omzet en winst, die voor een belangrijk deel weer wordt geïnvesteerd in ontwikkeling van onze producten. We begrijpen de business van onze klanten en weten aan welke spelregels we moeten voldoen. Daarnaast hebben we gespecialiseerde en innovatieve producten en beschikken over de software-ontwikkelcapaciteit om nieuwe opkomende wensen bij klanten snel in te vullen. De software-bouwstenen zijn zover doorontwikkeld dat nieuwe kansen in de markt meteen kunnen worden opgepakt door onze klanten. Daarmee creëer je grote ‘business value’ voor de klanten.’

Processen optimaliseren
Davinci heeft met Tendata, Document Text Analyzer (DTA), Fraude Preventie Systeem (FPS) en Business Process Engine (BPE) een aantal ‘key products’ die organisaties op weg kunnen helpen hun processen te optimaliseren. Voortman: ‘Alles wat je doet moet leiden tot toegevoegde waarde en lagere kosten voor de klant. Het elimineren van menselijke handelingen in de kritische bedrijfsprocessen staat daarbij centraal. Want die mensenhanden zorgen voor de meeste vertraging en fouten.’

Automatiseren validatie en beoordeling
‘Het optimaliseren en automatiseren van processen, inclusief validatie van gegevens en beoordeling van content die in die processen noodzakelijk zijn, scheelt een organisatie veel tijd en geld. Het scheelt bovendien fouten,’ aldus Voortman. ‘Al onze producten spelen daarop in en vormen samen een soort bouwdoos. Met de bouwstenen in die bouwdoos kun je je organisatie naar een hoger niveau tillen. Het doel is echter altijd om de oplossingen voor de klant laagdrempelig te houden. Voor hem mag het een soort ‘black box’ zijn: een oplossing die voor zijn organisatie werkt, op zijn business is afgestemd en er het maximale uit haalt. Met de producten die wij blijven ontwikkelen, kan hij steeds weer nieuwe oplossingen bouwen die hem helpen zijn organisatie verder op te stuwen.’

Nieuwe markten aanboren
Naast marktleider worden in de financiële markt heeft Davinci meer ambities. Voortman: ‘In andere markten, zoals telecom en energie, zijn we hard bezig om diezelfde business value te creëren met onze diensten en producten, net als in de financiële markt. Met de bestaande producten als basis om (nieuwe) innovatieve oplossingen te bouwen, ben ik ervan overtuigd dat we daar ook gaan slagen.’

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...