DB Telecom wint KPN Channel Award 2015

Woensdag 18 maart werd door KPN de Channel Awards 2015 georganiseerd. Bij dit event staan de prestaties en resultaten van de business partners van KPN op het gebied van klantgerichtheid, innovatie en marketing centraal. De best presterende business partners worden tijdens dit event beloond met een Channel Award. In 2013 won DB Telecom al eerder en ook nu ging zij met de KPN Marketing Award naar huis.

De KPN Marketing Award is bestemd voor de business partner die een innovatieve marketing campagne en/of oplossing in de markt heeft gezet. Een jury, drie directieleden van KPN Zakelijke markt, selecteerde de genomineerden, waarna alle business partners hun stem mochten uitbrengen. DB Telecom, Excellence Partner van KPN, was genomineerd voor een integrale marketingcampagne rondom KPN ÉÉN, waarbij als kers op de taart een parachutist in het ADO stadion landde.

 

Een onvergetelijke indruk

DB Telecom kreeg de meeste stemmen van haar branchegenoten en is daarmee de terechte winnaar van de ‘Channel Award Marketing 2015’. René Schenk, directeur KPN Business Partner Organisatie: “Het team van DB Telecom wist met de case ‘Een onvergetelijke indruk’ de meeste stemmen te behalen. De parachutist die met de KPN ÉÉN dobbelsteen voor de wedstrijd van ADO op de middenstip in het voetbalstadion landde, maakte inderdaad een onvergetelijke indruk. De marketingstunt kreeg volop aandacht in de media. De totaalcampagne heeft de interesse in het product KPN ÉÉN en DB Telecom duidelijk vergroot.” Roel Helleman, Marketing en Communicatie Manager bij DB Telecom: “We hebben het afgelopen jaar diverse activiteiten ingezet om KPN ÉÉN aan de voordeur van de klant af te leveren. Met o.a. bannercampagnes, social media, radio- en tv-commercials op RTV West, advertentiereeksen en een ontbijtsessie weten MKB-bedrijven in de regio nu bij wie ze terecht kunnen voor advies over totaaloplossingen, zoals KPN ÉÉN”.

 

De kers op de taart

“Op 6 april 2014 hebben we op spectaculaire wijze KPN ÉÉN voor eens en altijd laten landen in de regio Haaglanden. Een parachutist sprong van 2 km hoogte uit een helikopter en landde samen met de bekende KPN ÉÉN dobbelsteen in het Kyocera Stadion.” vertelt Ilona van Waveren, Marketing en Communicatie Medewerker bij DB Telecom. Scoren met KPN ÉÉN werd op die dag letterlijk genomen. “Bij ADO Den Haag komt het bedrijfsleven uit de regio’s Westland en Den Haag samen. Voor ons de perfecte plek om deze boodschap te brengen. En als we dat dan doen, waarom dan niet op een manier die bezoekers bij blijft?” De stunt kreeg na de wedstrijd volop aandacht in de Grote ADO Show op TV West en op Studio Sport en markeerde het einde van een integrale KPN ÉÉN marketingcampagne. Helleman, “Naast een behoorlijk aantal leads en uitgebrachte offertes heeft de actie bij ADO direct geleid tot nieuwe business contracten.”

 

Gerelateerde berichten...