Drie generaties lang al het zorgenkind van Apple

Bij macbook cases van iphone-cases.nl werd met grote belangstelling gekeken naar de reactie van Apple in verband met de toenemende klachten over de keyboards. Het is al drie jaar lang het zorgenkind van Apple. Met name het butterfly-toetsenbord was voor heel wat Apple gebruikers de grote boosdoener. De klaagzang nam echter toe en enkele dagen geleden heeft de computergigant zijn excuses aangeboden. Sinds de tweede generatie Butterfly-toetsenborden het levenslicht zag in 2016, werd Apple de hele tijd bestookt met een falend keyboard. De toetsen mogen dan wel lekker aantikken, het toetsenbord hapert met de regelmaat van een Zwitsers uurwerk. Heel vlug werd door de gebruikers vastgesteld dat stof de oorzaak was waarom het keyboard regelmatig werd ontregeld. Apple probeerde het euvel te verhelpen door een membraan te gebruiken om het stof tegen te houden. Ondertussen kwam de computergigant met een reparatie programma op de proppen dat slechts gedeeltelijk soelaas bood.

 

Kan je een defect toetsenbord vervangen door een ander?

Het is niet mogelijk om afzonderlijke toetsen uit te nemen om het keyboard te reinigen zoals dat bij oudere modellen wel kon worden gedaan. Bijkomend probleem is dat niet alleen het toetsenbord moet worden verwijderd, maar ook de batterij, het frame en de poorten. Het was dan ook niet verwonderlijk dat sommige mensen Apple opriepen om het probleem te herkennen en onomwonden toe te geven dat er wel degelijk een probleem is. Enkele dagen geleden gaf Apple na lange tijd toe en bood de nodige excuses aan.

 

Bijna oplossing met membraan is mislukt

De meest recente Macbooks, die nog steeds met een Butterfly-toetsenbord omkaderd zijn, hebben nog steeds de kans om als een stervende zwaan te begeven wanneer ze in aanraking komen met een eventuele zandkorrel. Volgens Apple is er weliswaar geen vuiltje aan de lucht. Nochtans hebben heel wat gebruikers hier vraagtekens over.

 

 

Gerelateerde berichten...