EDM neemt Bisnode Nederland over

EDM heeft overeenstemming bereikt met Bisnode AB over de overname van Bisnode Nederland, gevestigd in Nieuwegein. Frank de Beun en Robert Feltzer, managing partners bij EDM, zullen het MT vormen, samen met Bisnode’s marketing manager Bob Hoogewind. De huidige samenwerking met Bisnode AB waarbij EDM als partner optreedt voor internationale opdrachtgevers op de Nederlandse markt, zal worden voortgezet.

Datagedreven organisaties zijn aantoonbaar succesvoller, zo blijkt uit onderzoek van technologie-universiteit MIT. “Hoe bedrijven en non-profitorganisaties met data omgaan zal de komende jaren het verschil bepalen tussen succes en mislukking. De creatie van klantinzicht en hoe te komen van Big Data tot Smart Marketing zijn onderwerpen die in iedere boardroom thuishoren”, aldus Ronald Langendoen, directeur van EDM Media Group. “Door de samenwerking van EDM en Bisnode ontstaat een partner die op alle deelterreinen van data en besluitvorming de beste kennis in huis heeft om organisaties te helpen de klant te bereiken in the age of the customer.”

Gerichte proposities
Volgens Frank de Beun, Managing Partner bij EDM, is relevantie de sleutel voor succesvolle marketing. “De consument ziet graag dat zijn privacy gerespecteerd wordt, maar staat tegelijkertijd open voor gerichte proposities van organisaties die hij vertrouwt. Met andere woorden: een aanbod dat optimaal aansluit bij zijn profiel.”

Bob Hoogewind, marketing manager bij Bisnode Nederland: “Afgelopen jaren is hard gewerkt aan het optimaliseren van onze landelijke profielinformatie (‘GeoMarktprofiel’) en dashboard-technologie om klantdata te visualiseren. Door de nieuwe samenwerking kunnen we onze opdrachtgevers nóg beter helpen de juiste beslissingen te nemen door grip op en inzicht in klantdata.”

Het hoofdkantoor van de combinatie EDM en Bisnode Nederland zal gevestigd zijn in Haarlem. De nevenvestiging van EDM in Utrecht wordt medio september samengevoegd met die van Bisnode Nederland in Nieuwegein.

Gerelateerde berichten...