Freshworks behaalt omzetgroei van 61% in tweede kwartaal

Freshworks Inc., de aanbieder van customer engagement-software, maakt vandaag bekend dat het in het tweede kwartaal van 2019 een omzetgroei van 61% heeft geboekt ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. Dit was te danken aan een krachtig momentum op diverse fronten.

Freshworks breidde zijn Europese aanwezigheid uit met de opening van vestigingen in Parijs en Utrecht. De Benelux-vestiging in Utrecht wordt geleid door Raymond Hüner, die voorheen bij LinkedIn werkte. De oplossingen van Freshworks zijn populair in sectoren als travel, e-commerce, zorg, retail en dienstverlening. In de Benelux heeft Freshworks inmiddels meerdere grote klanten aan zich gebonden, zoals Cheapticktes.nl, Vliegwinkel.nl, BAM Belgium en Payvision.

Freshworks breidde ook buiten Europa zijn aanwezigheid uit. Zo ging het in de regio Asia Pacific een samenwerking aan met OrangeOne Corporation, een vooraanstaande Japanse aanbieder van diensten voor softwareontwikkeling. Freshworks opende daarnaast in Hyderabad zijn derde vestiging in India. In Melbourne opende het zijn tweede vestiging in de regio Australië en Nieuw-Zeeland.

Productinnovaties en -uitbreidingen

Freshworks heeft zijn Customer 360-platform gecomplementeerd met technologie die het verwierf met de overname van Natero. Dit bedrijf maakt gebruik van artificial intelligence en machine learning om customer success-professionals praktisch inzetbare data aan te reiken. Met deze technologie biedt Freshworks bedrijven de mogelijkheid om met hun klanten in contact te blijven vanaf hun eerste bezoek aan de website.

De recente omzetgroei van Freshworks en toenemende vraag naar zijn oplossingen zijn te danken aan zijn niet aflatende innovatiedrang. Eerder in het kwartaal integreerde het zijn moderne messaging-software Freshchat met WhatsApp Business. Met Proximity, een verzameling van oplossingen die bedrijven helpen om hechtere banden met klanten aan te gaan, biedt Freshworks organisaties de mogelijkheid om hun klanten sms-berichten, afbeeldingen, gif’s, bijlagen en ingesproken berichten toe te zenden via het ongekend populaire messaging-platform WhatsApp.

Freshworks introduceerde daarnaast Freshrelease, een tool voor agile productmanagement die het mogelijk maakt om snel bug fixes door te voeren en de time-to-market voor nieuwe producten te verkorten.

 

De ontwikkeling van een customer engagement-ecosysteem

In aansluiting op dit momentum heeft Freshworks zijn ecosysteem van partners fors uitgebreid. De Freshworks Marketplace biedt nu toegang tot 700 apps die zijn ontwikkeld door ruim 350 partners uit meer dan 40 landen.

Voor dit partnernetwerk werd in het eerste halfjaar eindigend op 30 juni 2019 een totale omzetgroei van 100% opgetekend. Dit geeft blijk van de waarde van de customer engagement-software van Freshworks voor solution partners en independent software vendors (ISV’s) die nauw met het bedrijf samenwerken.

Erkenning vanuit de branche

Freshworks kreeg daarnaast erkenning vanuit de branche met de opname in het Gartner June 2019 Magic Quadrant for Sales Force Automation van zijn cloud-gebaseerde CRM-oplossing Freshsales.

“Hoewel we tevreden zijn met onze groei, blijven we in productontwikkeling investeren om onze doelmarkten uit te breiden”, zegt Girish Mathrubootham, de oprichter en CEO van Freshworks. “De ultieme beloning voor ons is om onze clientèle meer succes te zien boeken met het aantrekken en behouden van klanten voor het leven.”

 

Disclaimer van Gartner

Gartner doet geen aanbevelingen ten aanzien van leveranciers, producten of diensten die in zijn onderzoekspublicaties aan bod komen, en adviseert technologiegebruikers evenmin om louter te kiezen voor leveranciers met de hoogste scores of andere aanduidingen. De publicaties van Gartner zijn gebaseerd op de meningen van zijn onderzoeksorganisatie en dienen niet als feitelijke verklaringen te worden beschouwd. Gartner biedt geen enkele impliciete of expliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van, maar niet beperkt tot garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Gartner Peer Insights Customer’s Choice vormt de neerslag van de subjectieve meningen in de vorm van recensies van individuele eindgebruikers, waarderingen en data, die zijn getoetst op basis van een gedocumenteerde methodiek. Deze meningen vertegenwoordigen geen meningen of aanbevelingen van Gartner of daarbij aangesloten bedrijven.

Gerelateerde berichten...