Gartner benoemt Compuware tot wereldwijde APM-marktleider

Compuware, de leverancier van een nieuwe generatie Application Performance Management (APM) oplossingen, is voor het tweede jaar op rij benoemd tot APM-marktleider door onderzoeksbureau Gartner. De ranking is gebaseerd op de wereldwijde omzet over 2013.

Compuware staat al twee jaar op de eerste plaats en bezit 12,1 procent van het complete marktaandeel, dit cijfer is gebaseerd op de omzet over 2013. Dat is bijna 73 miljoen euro meer dan de eerstvolgende concurrent. Volgens het rapport van Gartner “Market Share Analysis: Application Performance Monitoring 2013” heeft de dynatrace-oplossing van de APM-marktleider hier het grootste aandeel in. Deze oplossing boekte de afgelopen twee jaar een jaarlijkse groei van 93 procent.

Volgens Gartner is de APM-markt in 2013 zo snel gegroeid vanwege een toename in de omzet over 2012. In dat jaar is een omzet bereikt van 1,76 miljard euro, de markt groeide met 10,9 procent. Dat is bijna 3,5 keer zo snel als de totale infrastructuursoftwaremarkt. Daarnaast was het de snelst groeiende deelmarkt in IT Operations Management (ITOM), ondanks haar relatief grote omvang.

“Deze ranking laat zien dat er een groeiende vraag is naar Application Performance en dat onze producten aan die vraag voldoen,” zegt John van Siclen, General Manager van Compuware APM. “De ontwikkelingen van Mobile, Cloud en DevOps hebben voor omzetgroei gezorgd. Als we blijven innoveren op deze vlakken dan blijven onze APM-producten een succes en blijft ons marktaandeel groeien.”

Compuware APM is leider van een nieuwe generatie Application Performance Management. In tegenstelling tot traditionele APM-oplossingen die zwaar, moeilijk en reactief zijn, is Compuware APM licht, slim en proactief. Compuware APM is gemaakt om om te gaan met de complexiteit van de hedendaagse, moderne ontwikkelingen, waaronder mobile, cloud, big data en SOA.

Compuware optimaliseert en monitort tienduizenden applicaties voor meer dan vijfduizend klanten over de hele wereld. Klanten ervaren een snellere performance, proactieve probleemoplossing, snellere time to market en lagere APM-kosten. Dit is mogelijk door slimmere analytics, geavanceerde APM-automatisering en een unieke basis van de performance lifecycle.

Gerelateerde berichten...