Getronics behoudt toppositie in klanttevredenheid, blijkt uit Whitelanes IT-outsourcingonderzoek 2018

Getronics, de wereldwijde ICT-servicesgroep, heeft de afgelopen twaalf maanden zijn marktleiderschap op het gebied van klanttevredenheid behouden. Dat blijkt uit onderzoek van Whitelane over IT-outsourcing 2018, waarin een selectie van Getronics’ outsourcingklanten in het Verenigd Koninkrijk werd ondervraagd.

Getronics behaalde een algemeen tevredenheidspercentage van 79 procent (tien procentpunten hoger dan het gemiddelde in de sector van 69 procent). Dit resultaat plaatst het bedrijf in de top 3 van 31 dienstverleners. Een consistent resultaat: Getronics behaalt in dit onderzoek nu al vier jaar op rij een plaats in de top 4 en telt geen ontevreden klanten.

In het onderzoek van Whitelane werd Getronics beoordeeld op twee van de vier soorten outsourcingcontracten:
– diensten voor eindgebruikers en collaboratieve oplossingen – eerste plaats in totaal;
– datacenters, beheerde infrastructuur en hosting – vierde plaats in totaal.

Nana Baffour, voorzitter en CEO van de Getronics-groep: “Onze prestaties in de afgelopen vier jaar tonen aan dat we onze reputatie als klantgericht bedrijf hebben verdiend. Voor het bieden van een uitzonderlijke gebruikerservaring richten we ons op flexibiliteit, veerkracht en proactiviteit. Dit doorlopende succes geldt niet alleen voor het Verenigd Koninkrijk, maar in geheel Europa – je ziet het ook terug in andere goede onderzoeksresultaten van Whitelane, bijvoorbeeld in België. We doen er alles aan om deze reputatie te behouden en werken hard om onze klanten jaar in jaar uit tevreden te houden.”

Het onderzoek geeft een kleine daling aan in de groei van IT-outsourcing in het Verenigd Koninkrijk: 27 procent van de Britse organisaties verwacht de komende twee jaar meer uit te besteden (tegenover 35 procent in 2017).

Het onderzoek geeft tot slot inzicht in de vijf belangrijkste doelstellingen voor organisaties die hun IT-services outsourcen:
– kostenbesparing (68 procent);
– toegang tot de juiste middelen en mensen (57 procent);
– verbeteringen van servicekwaliteit (48 procent);
– innovatie (44 procent);
– focus op kernactiviteiten mogelijk maken (42 procent).

Het onafhankelijke onderzoek is uitgevoerd door Whitelane in samenwerking met PA Consulting. Whitelane ondervroeg meer dan 240 CIO’s, CFO’s of hun direct reports van de organisaties in het Verenigd Koninkrijk met de grootste IT-uitgaven, waarbij meer dan 760 unieke IT-outsourcingrelaties werden geëvalueerd. Dit resulteerde in de evaluatie en ranking van 31 dienstverleners.

 

Gerelateerde berichten...