Highstreet brengt gemak van online shoppen naar winkels G-Star

App Clips at G-Star RAW stores – instant app experiences without the download
Utrecht, 20 oktober 2020 – Online is kleding op ieder moment snel te bestellen. Bovendien is de voorraad groter dan in een fysieke winkel. In een winkel kunnen consumenten een outfit dan weer met eigen ogen bekijken. Ook doen zij hier vaak meer inspiratie op. Highstreet brengt het beste van online en offline winkelen nu samen met behulp van App Clips.

G-Star is de eerste fashion-retailer die deze technologie van Apple in de winkel introduceert. Het modemerk toont verschillende looks op paspoppen in de etalage en in de winkels. Door een QR-code te scannen of door met een iPhone tegen een informatietag te tikken (NFC), krijgen consumenten alle informatie over de outfit. Denk hierbij aan de prijs, en aan de verschillende kleuren en maten die in de betreffende winkel en online beschikbaar zijn. Daarnaast kunnen gebruikers meteen online bestellen en met slechts één tik mobiel afrekenen via Apple Pay.

Online winkelen vanuit de etalage
G-Star verplaatst met App Clips de fysieke winkelervaring deels naar de smartphone. De winkel dient wel als showroom, maar de consument krijgt hier ook de voordelen van online winkelen aangeboden. Bovendien kan direct contact met winkelpersoneel en andere klanten worden verminderd.

De innovatie in de winkels van G-Star komt dan ook als geroepen in tijden dat consumenten veilig willen winkelen op een fysieke locatie. G-Star zorgt met de App Clips niet alleen voor een verbetering van de klantbeleving in de winkel. Ze zorgen er ook voor dat klanten na sluitingstijd digitaal terechtkunnen in een filiaal.

Apps downloaden nu overbodig
De App Clips zijn snel, kortstondig en elimineren de toegangsbarrière voor het downloaden van een app uit de App Store. De App Clips van G-Star halen deze drempel weg door native-appfunctionaliteit te bieden zonder dat klanten de volledige app moeten downloaden. Ze nemen weinig opslagruimte in beslag en zijn te gebruiken zonder eerst een app te openen.

De App Clips verwijderen zichzelf ook automatisch na dertig dagen indien deze niet meer worden gebruikt. Deze ‘voorvertoning’ geeft consumenten daarmee de mogelijkheid om een app te proberen zonder deze te hoeven downloaden. Gebruikers krijgen echter wel de optie aangeboden om alsnog de officiële G-Star app te downloaden.

Omnichannel
Klaas Buist, Digital Director Operations bij G-Star: “De G-Star RAW app is zeer populair omdat deze onder andere lookbooks en inspiratie biedt. Onze brandstores bieden weer andere voordelen: daar kunnen consumenten kleding ook echt aanraken en passen met persoonlijk advies van onze stylisten. Met de nieuwe App Clips van Apple verbinden we het beste uit deze twee werelden.

Omdat de digitale productinformatie uit de App Clips in fysieke winkels beschikbaar is, kunnen consumenten op eenvoudige wijze zien hoe een kledingstuk eruitziet als deze door een model gedragen wordt. Vervolgens kunnen ze deze ter plekke zelf passen of (online) aanschaffen, in welke maat of kleur dan ook. Op deze manier halen we het volledige potentieel uit onze omnichannelstrategie.”

“App Clips zijn een belangrijke ontwikkeling”, vervolgt Thijs van Schadewijk, directeur van Highstreet. “Consumenten hebben altijd de voorkeur gegeven aan app-ervaringen op mobiel, maar het downloaden is een bekende barrière. Nu kunnen volledig native apps met slechts één tik direct naar de mobiel van de consument worden gestreamd. In de komende jaren zullen App Clips nog krachtiger worden omdat mobiel internet veel sneller wordt met 5G.”

De op App Clips gebaseerde oplossing van Highstreet wordt als eerste aangeboden in de filialen van G-Star aan de Kalverstraat in Amsterdam en in Hoog Catharijne in Utrecht.

 

Gerelateerde berichten...