Iamsterdam.com selecteert Prepr voor content management en personalisatie

amsterdam&partners, bekend van online platform Iamsterdam.com, kiest voor Prepr als nieuw headless content management systeem (CMS). amsterdam&partners realiseert hiermee een schaalbaar online platform van waaruit alle digitale content gemanaged en gedistribueerd wordt.

Stadsmarketeer amsterdam&partners kiest voor Prepr vanwege geavanceerde functionaliteiten, zoals multi-site contentmanagement en een ingebouwde personalization engine. Met deze keuze vervangt Prepr het huidige CMS Sitecore.

Digital first approach

Onder de noemer ‘Iamsterdam’ voorziet amsterdam&partners meer dan 1 miljoen inwoners en 9 miljoen toeristen van culturele informatie over de metropool Amsterdam.

De stadsmarketeer deelt informatie op allerlei kanalen, waaronder het uitgebreide online platform Iamsterdam.com, de Iamsterdam City Card app, een digitale nieuwsbrief en de Iamsterdam-store en webshop.

Vanwege de complexiteit van het bestaande online platform ontstond de wens om over te stappen van Sitecore naar een flexibel, schaalbaar headless CMS. Hiermee maakt amsterdam&partners een ‘digital first approach’ mogelijk – een werkwijze waarbij het online platform leidend is, en alle offline communicatie hieruit volgt.

Data-driven CMS

Na een uitgebreid selectieproces koos amsterdam&partners voor Prepr. Het Nederlandse softwarebedrijf is ontwikkelaar van ’s werelds eerste data-driven headless CMS: een CMS waarbij content en data wordt gecombineerd. Met features zoals multi-site control, AB-testing en een volledig ingebouwde personalization engine maakt Prepr het mogelijk online content eenvoudig te publiceren en de impact van content te vergroten. Zonder dat daarvoor een onnodig complex platform nodig is.

De keuze viel op Prepr omdat dit CMS alle benodigde functionaliteiten in één systeem integreert. Bovendien maakt Prepr het voor amsterdam&partners mogelijk om de digitale strategie van Iamsterdam.com op korte termijn te realiseren. Hiermee verschuift het aanbod van online content van kwantiteit naar real-time kwaliteit. Daarvoor is datagedreven werken noodzakelijk.

Klaar voor de toekomst

Met het vernieuwde online platform wil amsterdam&partners nog meer uit zijn online content te halen. De eerste stap is daarom om het online platform Iamsterdam.com te transformeren en op basis van real-time data gepersonaliseerde content te tonen aan bezoekers.

In het voorjaar van 2022 is amsterdam&partners klaar om het vernieuwde platform te lanceren. De digitale transformatie wordt in samenwerking met digital agency Greenberry uitgevoerd.

Gerelateerde berichten...

X