IFS’s Q1 bereikt belangrijke mijlpalen met terugkerende omzet van ruim 80% van de software-omzet, groei van de cloud-omzet met 102%

IFS, de wereldwijde onderneming op het gebied van bedrijfsapplicaties, heeft deze week de financiële resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal van 2021 — januari tot maart 2021. Na een sterk 2020 wijzen de resultaten van het eerste kwartaal op een voortzetting van de groei in de gehele onderneming en specifiek in de terugkerende omzet, de cloud-omzet en de omzet uit servicebeheer.

De positie van IFS als dé wereldwijde leverancier voor bedrijven die hun bedrijfsmodel transformeren van productverkoop naar dienstverlening, wordt bevestigd door de prestaties in het eerste kwartaal en de driecijferige groei van de servicemanagement business met 103 procent.

Het eerste kwartaal kende ook een aantal belangrijke mijlpalen voor IFS, waaronder:

  • De lancering van IFS Cloud, de belangrijkste in de geschiedenis van het bedrijf. Het brengt de volledige diepte en breedte van IFS’ functionaliteit samen in één platform. Het kan flexibel worden ingezet, on-premise of in de cloud. Het ondersteunt niet alleen een samengestelde onderneming, maar omdat digitale innovatie een vast onderdeel van het product is, versnelt het ook de digitale transformatie.
  • De overname van Axios Systems breidt het aanbod van het bedrijf op het gebied van enterprise servicemanagement uit met IT-Service Management (ITSM), IT-Operations Management (ITOM) en creëert nieuwe mogelijkheden voor zowel IFS- als Axios-klanten. De combinatie van IFS en Axios Systems is van groot belang voor IFS’s ambitie om marktleider te worden op het gebied van dienstverlening.
  • De wereldwijde lancering van de Moment of Service positionering en nieuwe branding van IFS vond plaats in februari. Hiermee werd de duidelijke strategie van IFS bepaald om haar waardepropositie af te stemmen op servitization en de standaardleverancier te worden voor organisaties die het gewenste kunnen bieden wanneer het er voor hun klanten op aankomt – op het Moment of Service.

Darren Roos, CEO van IFS: “De lancering van IFS Cloud in Q1 was de belangrijkste lancering in de geschiedenis van het bedrijf. Het was een mijlpaal die onze belofte waarmaakt om klanten te helpen en om mooie momenten van dienstverlening te creëren. De indrukwekkende prestaties en groei van onze cloud- en service managementactiviteiten zijn het bewijs dat klanten waarderen dat wij hun behoeften begrijpen en producten leveren die hun bedrijf ondersteunen.” Hij voegde eraan toe: “Naast de organische groei versterken we onze propositie met de toevoeging van Axios Systems om ervoor te zorgen dat we de facto leider blijven voor bedrijven die zich willen onderscheiden in de manier waarop ze service leveren en daar winst uit halen.”

IFS Chief Financial Officer, Constance Minc, voegde hieraan toe: “Ik denk dat het eerste kwartaal representatief is voor de erkenning die IFS krijgt in de markt voor cloud software. Door te blijven zorgen voor een tweecijferige groei van de terugkerende omzet met 24 procent laten we een consistente opwaartse trend zien in onze prestaties en in de kwaliteit van onze omzetmix. Met onze cloud software-omzet die nu veertig procent van onze totale software-omzet en vijftig procent van de terugkerende omzet vertegenwoordigen, bereikt IFS een aantal zeer belangrijke mijlpalen.”

Andere financiële hoogtepunten:

  • De software-omzet bedroeg 1,2 miljard Zweedse kronen in het eerste kwartaal, een stijging van 13 procent op jaarbasis
  • De recurrente omzet bedroeg in het eerste kwartaal 1,0 miljard Zweedse kronen, een stijging van 24 procent op jaarbasis en goed voor meer dan tachtig procent van de software-omzet
  • De cloud-omzet steeg in het eerste kwartaal met 102 procent ten opzichte van het voorgaande jaar en vertegenwoordigden meer dan veertig procent van de software-omzet (cloud-omzet gedefinieerd als alle inkomstenstromen die verband houden met een cloud-implementatiedeal)
  • Aandeel van licentie-omzet van nieuwe klanten gestegen tot 57 procent.

* Opmerking: alle cijfers zijn gebaseerd op Zweedse Kronen en gerapporteerd in constante valuta. Omzetgroei uit service management genormaliseerd voor één grote deal in Q1 2020.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...