IGEL versterkt marktpositie in Nederland

IGEL Technology heeft zijn positie op de Nederlandse thin-clientmarkt in 2013 aanzienlijk versterkt, zo blijkt uit een recent rapport van marktonderzoeksbureau IDC. Het afgelopen jaar verkocht IGEL plusminus 17.000 devices, tegen 13.000 in 2012. Het marktaandeel groeide daardoor van 6,2 naar 9,2 procent, een toename van bijna vijftig procent. Daarmee klom IGEL van plaats vier naar plaats drie op de ranglijst van thin-clientleveranciers.

Ook internationaal gezien heeft IGEL een fantastisch jaar achter de rug. Wat het aantal verkochte eenheden betreft, handhaafde de thin-clientleverancier zich in West-Europa op plek drie, met een marktaandeel van 13,5 procent. Wereldwijd bleef het bedrijf op vijf staan in de ranking. Hoewel de thin-clientmarkt vorig jaar mondiaal slechts licht groeide (er werden in totaal tegen de 5,2 miljoen devices verkocht), verkocht IGEL ruim 221.000 devices, een toename van maar liefst 26,5 procent in vergelijking met 2012, toen de teller op 175.000 bleef steken.

Focus op publieke en zorgsector
“De forse stijging van ons marktaandeel is voor een belangrijk deel te danken aan de succesvolle lancering van onze dual-core thin clients, IZ-serie zero clients en UDC2-thin-clientsoftware, producten die duidelijk in een behoefte voorzien,” zegt Edwin de Ron, Sales Manager van IGEL Technology in Nederland. “Wij streven ernaar onze marktpositie in 2014 opnieuw substantieel te verbeteren. In Duitsland staan we wederom op de eerste plaats in de IDC-ranking en behouden we tevens onze positie als marktleider. Voor Nederland hebben we hetzelfde doel voor ogen. Om dat te bewerkstelligen, willen we ons nu nog meer gaan richten op de publieke en zorgsector. Daartoe hebben we eind 2013 twee accountmanagers aangetrokken die goed thuis zijn in deze sectoren. De komende maanden zullen we ons team verder uitbreiden om een verdere groei te faciliteren.”

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...