Interconnect behaalt transitie ISO 9001:2015 voor Kwaliteitsmanagement

De organisatie Interconnect, Internet Service Provider voor de zakelijke markt, heeft de transitie van ISO 9001:2008 naar ISO 9001:2015 behaald. Met dit certificaat toont de organisatie aan dat zij voldoen aan de normen van de internationale standaard voor Kwaliteitsmanagement met de zakelijke diensten die zij aan haar klanten levert.

Met het ISO 9001:2015 certificaat heeft Interconnect een instrument ontwikkeld om de organisatie continu te verbeteren. “Middels ISO 9001:2015 identificeren en optimaliseren wij onze processen, managementstructuren, communicatiestructuren, taken en verantwoordelijkheden”, aldus Bram Pattinaja, Kwaliteitsmanager Interconnect. “De efficiëntie van de werkzaamheden wordt verhoogd en de verbeteringen worden tijdig gesignaleerd en geïdentificeerd.” Het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zorgt voor een significant kader met als doel zakelijke verbetering waaronder het leveren van efficiëntie en het verbeteren van de klanttevredenheid.

Interconnect is reeds gecertificeerd op de normen ISO 9001:2008 Kwaliteitsmanagement, ISO/IEC 27001 Informatiebeveiliging en ISO 14001 Milieumanagement. “Nu ISO 9001:2015 is geïmplementeerd kan het nog vollediger en gemakkelijker geïntegreerd worden in een integraal managementsysteem in combinatie met ISO/IEC 27001:2013 en in de nabije toekomst met ISO 14001:2015.” De normen beschikken allen over een algemene hoofdstructuur, de ‘High Level Structure’ (HLS) waardoor meervoudige managementsystemen makkelijker geïmplementeerd kunnen worden. “Omdat de normen dezelfde termen en definities hanteren, sluiten deze perfect op elkaar aan. Daarnaast is ISO 9001:2015 gebaseerd op het beheren van kansen en risico’s en daarvoor is een proactieve houding vereist.” Bij een proactieve denk- en werkwijze wordt er bij Interconnect actiever gelet op gespecificeerde verbeteracties om nog meer focus te leggen op eisen en wensen van de klant.

Risico’s en kansen zijn inzichtelijk gemaakt, waardoor Interconnect zijn proactieve houding nog meer heeft versterkt. De implementatie van ISO 9001:2015 zorgt voor meer efficiëntie in interne processen en genereert meer betrokkenheid en motivatie bij de medewerkers van een organisatie.

De samenwerking met BSI heeft Interconnect als zeer prettig ervaren. ‘Wij hebben veel steun gekregen van BSI en de betrokken auditoren. Aan de hand van waardevolle opmerkingen kan het integraal managementsysteem wederom verbeterd worden”, aldus Bram Pattinaja. Het certificatietraject is uitgevoerd door Ali Yeganeh, auditor bij BSI: “Interconnect is een professionele organisatie en één van de grotere partijen in Nederland voor het leveren van datawarehousing en Clouddiensten. Het kwaliteitsmanagementsysteem wordt optimaal benut voor het realiseren van de ondernemingsdoelstellingen en de organisatie is er goed in geslaagd om de nieuwe norm in één keer succesvol te implementeren.”

Aan organisaties die willen starten met certificatie op ISO 9001:2015 Kwaliteitsmanagement, kan Interconnect het volgende meegeven: “Pak niet alles tegelijk aan, maar houdt vooral de focus. Betrek de directie, het management en de leidinggevenden, maar ook de medewerkers uit de organisatie erbij om het managementsysteem vanuit meerdere perspectieven te benaderen. Daarmee vergroot je de betrokkenheid van de algehele organisatie.”

Over Interconnect

Interconnect is een internet service provider voor de zakelijke markt. Sinds 1995 ondersteunen zij IT professionals met het opzetten van betrouwbare IT oplossingen. Zekerheid en betrouwbaarheid staan daarbij centraal. Door de expertise op het gebied van cloud, connectivity, datacenters en security richten de klanten zich zorgeloos op hun kernactiviteiten.  Omdat zij onafhankelijk van derden opereren, zijn ze in staat om altijd de strategische keuzes te maken die bijdragen aan de kwaliteit van hun diensten. Zo kunnen wij de continuïteit van onze diensten waarborgen. Het netwerk en de dienstverlening van Interconnect zijn door diverse instanties op het hoogste niveau gecertificeerd. www.interconnect.nl/certificeringen

Over BSI

BSI (British Standards Institution) is de business standards organisatie die andere organisaties helpt uit te blinken. Opgericht in 1901 is BSI het eerste normalisatie-instituut ter wereld en een grondlegger van het International Organization for Standardization (ISO). Meer dan een eeuw helpt BSI organisaties beter te presteren, risico’s te verminderen en duurzame groei te realiseren. De klanten variëren van wereldwijd erkende merken tot kleine, lokale bedrijven. Met meer dan 80.000 klanten in 182 landen is BSI een organisatie die wereldwijd bedrijven inspireert om te excelleren.

Voor meer informatie over BSI kunt u de volgende website bezoeken www.bsigroup.nl

Gerelateerde berichten...