Jabra wint Red Dot Design Award 2014

Dankzij een nieuw designproces is de Jabra BIZ 2300 een van de eerste industriële designproducten die niet alleen worden geprezen om geavanceerde technologie, maar ook om het verhogen van de standaard voor gebruiksvriendelijk design.

De Jabra BIZ 2300 headset heeft de prestigieuze Red Dot Award 2014 gewonnen. De BIZ 2300 is een headset die Jabra speciaal ontworpen heeft voor de grotere callcenters. Het bedrijf laat met deze headset een duidelijke koerswijziging zien in de manier waarop de headsets worden ontworpen en ontwikkeld.

“De uitdaging bij de  BIZ 2300 was het opnieuw uitvinden van de bedrade headset,” aldus Holger Reisinger, Vice President Marketing, Products & Alliances bij Jabra. “Het resultaat is een headset die qua functionaliteit en esthetiek tegemoetkomt aan de eisen van zowel de eindgebruiker als de  bedrijven waar zij werkzaam zijn. We zijn erg blij dat Red Dot onze inspanningen heeft opgemerkt.”

Het ontwerpproces
Tijdens het ontwerpproces van de BIZ 2300 heeft Jabra rekening gehouden met de wensen van zowel de aankoopafdeling als de wensen van de eindgebruiker. Het nieuwe en intensieve ontwerpproces van de BIZ 2300 begon in Noord-Amerika, waar het internationale designbureau Designit samen met Jabra’s R&D team onderzoek uitvoerde naar de ervaringen van callcentermedewerkers en hun apparatuur. Ten behoeve van het onderzoek vroegen zij een groot aantal werknemers naar hun dagelijkse wensen en behoeften, met opvallende conclusies als resultaat.

“Eén van de redenen dat deze specifieke Red Dot Award interessant is, is omdat het niet vaak voorkomt dat een callcenter headset hoge ogen gooit binnen de communicatiecategorieën. Normaal gesproken domineren hier consumentenproducten van bedrijven als Apple,” stelt Mads Heje Pedersen, Senior Product Designer bij Designit. “Andere bedrijven kunnen een voorbeeld nemen aan Jabra voor wat betreft het combineren van high tech met aantrekkelijk design. Grote kans dat dit een belangrijk competitief aspect gaat worden in de nabije toekomst.”

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...