Kentalis besteedt backup volledig uit aan Telindus

Koninklijke Kentalis, een landelijke organisatie die kinderen en volwassenen ondersteunt die slechthorend, doof of doofblind zijn of een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben, kiest voor de Data Availability Services van Telindus, de autonome specialist in slimme en veilige IT-platforms.

Door backup als een dienst bij Telindus af te nemen, waarborgt Kentalis de bedrijfscontinuïteit. Met de Data Availability Services biedt Telindus een dienst aan waarmee data op een beveiligde en gecertificeerde manier wordt veiliggesteld.

 

Datatoename

Telindus en Kentalis werken al enkele jaren samen. Zo was Telindus verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van het datacenter van Kentalis. Daarnaast neemt Kentalis ook managed services af voor het monitoren en beheer van de datacenter-oplossing.

Door de enorme toename van data en de complexiteit van het veiligstellen hiervan, wordt nu ook de backup-oplossing volledig uitbesteed. Dit betekent dat ook het datamanagement buiten de deur wordt belegd.

 

Meer tijd voor doorontwikkeling

Juliska Drowniak-Nobel, Manager ICT Infrastructuur bij Kentalis: “Het is voor Kentalis een strategische keuze om met de Data Availability Services ruimte vrij te maken voor innovatie. Door Telindus verantwoordelijk te maken voor onze backup en recovery, krijgen wij meer tijd om in te spelen op nieuwe technologische veranderingen. Wij waren op zoek naar ondersteuning op het gebied van dataopslag en dat realiseren we met deze samenwerking. Telindus begrijpt de dynamiek binnen onze organisatie en fungeert echt als een strategische sparringpartner.”

Bas ter Heurne, Sales Director bij Telindus: “We zijn erg trots dat Kentalis al voor lange tijd vertrouwt op de diensten van Telindus. De keuze van Kentalis voor de Data Availability Services laat zien dat zij begrijpen dat het belang van veilige dataopslag de aankomende jaren alleen maar toeneemt. Door dit uit te besteden, heeft de IT-afdeling van Kentalis meer handen vrij om zich met IT te richten op het verder optimaliseren van de interne organisatie en het beter ondersteunen van haar cliënten.”

 

Gerelateerde berichten...