Konica Minolta kiest IFS Cloud om prestaties van buitendienstbeheer te optimaliseren

IFS Cloud stelt Konica Minolta’s buitendienst in staat over te stappen op een voorspellend en geoptimaliseerd servicemodel voor zijn tien nationaal opererende bedrijven (NOC’s)

Eindhoven, 31 maart 2022 – IFS, het wereldwijde cloudbedrijf voor bedrijfssoftware, kondigt aan dat de Japanse multinational Konica Minolta de Field Service Management-software van IFS gaat implementeren om hun service-activiteiten toekomstbestendig te maken.

Konica Minolta heeft momenteel ongeveer twee miljoen klanten in 150 landen, waaronder Nederland. Het bedrijf is leverancier van digitale werkplekdiensten, commercieel en industrieel printen en optische systemen voor industrieel gebruik. Kortom: het bedrijf heeft een grote buitendienstoperatie met 3.250 werknemers.

Met de IFS-oplossing stapt Konica Minolta over op een voorspellend onderhoudsmodel waarmee ze de inzet van de buitendienstmedewerkers efficiënter kunnen plannen voor tien nationaal opererende bedrijven (NOC’s) in heel Europa. IFS Cloud zorgt ook voor maximale beschikbaarheid van apparatuur, minder oproepen van technici en een betere klantervaring.

Als onderdeel van hun ‘Next Generation Field Service Management’-doelstelling – die eind 2023 moet zijn voltooid – stelt een AI-ondersteunde planning en planningsoptimalisatie medewerkers in staat om planningen op elkaar af te stemmen en middelen in real-time te optimaliseren en in te zetten. Op deze manier kunnen ze werkorders automatisch toewijzen.

Ook de proactieve evaluatie van door IoT gegenereerde data, bijvoorbeeld door productieprinters en systemen voor medische beelddiagnose, is een toepassing die door de IFS-oplossing wordt ondersteund. Zo kunnen servicetechnici voorspellen of er defecten kunnen ontstaan of dat er ongepland onderhoud nodig is.

Het gebruik van mobiele technologie kan een concurrentievoordeel opleveren in de buitendienst – toegang tot alle relevante gegevens op elk gewenst moment is essentieel voor succesvolle buitendienstactiviteiten. De Field Service Management-mogelijkheden van IFS Cloud bieden dezelfde gebruikerservaring op iOS, Android of Windows. Dit betekent dat werknemers de beschikbaarheid van reserveonderdelen kunnen controleren op een smartphone of tablet en facturen en offertes kunnen maken op locatie bij de klant. Dit verhoogt niet alleen de efficiëntie van de dienstverlening, maar zorgt ook voor mooie servicemomenten.

IFS Cloud vervangt de ClickSoftware-installatie van Konica Minolta en werkt naadloos samen met bestaande bedrijfsapplicaties. Konica Minolta gebruikt SAP-software in delen van hun bedrijf, dat een bidirectionele integratie met de IFS-oplossing zal hebben.

Glenn Arnesen, President Noord- en centraal Europa bij IFS, over de samenwerking met Konica Minolta: “We zijn er trots op dat een gerenommeerd bedrijf als Konica Minolta zijn field service management toekomstbestendig wil maken met IFS Cloud. Onze oplossing ondersteunt het bedrijf met diensten voor de installatie van systemen en apparatuur.”

Ged Cranny, Senior Consultant bij Konica Minolta: “Met de IFS-oplossing kunnen we onze visie op Next Gen Field Service Management realiseren. De eerste pilot in België en Nederland met zo’n 130 medewerkers verloopt veelbelovend. Tijdens de volgende stap stellen we de nieuwe oplossing beschikbaar aan ongeveer duizend buitendiensttechnici in tien NOC’s in heel Europa. In IFS hebben we een partner gevonden die ons uitstekend ondersteunt om onze klanten een nog betere service te bieden en hen te begeleiden op hun weg naar een digitaal bedrijf.

Gerelateerde berichten...