Konica Minolta versterkt zijn focus op IT-services

Konica Minolta combineert zijn competenties op het gebied van Enterprise Content Management (ECM) en Capture onder de paraplu van Managed Content Services (MCS). Van cijfers en letters tot informatie, dat is het idee achter deze benadering om ondernemingen te helpen om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. De implementatie van Managed Content Services sluit aan bij de algemene strategie van Konica Minolta om zijn IT-serviceactiviteiten uit te breiden.

In heel Europa moeten bedrijven onder ogen zien dat de hoeveelheden gegevens voortdurend toenemen. Content wordt gecreëerd in de vorm van e-mails, webpagina’s of bijvoorbeeld online materiaal. Alles bij elkaar voegt dit heel veel nieuwe informatie toe aan de grote hoeveelheid ongeclassificeerde informatie die al aanwezig is in hun gegevensbestanden. “Met Managed Content Services streeft Konica Minolta ernaar om ondernemingen te helpen om een maximaal rendement te behalen uit hun ongestructureerde content”, zegt Ruud van Soest, Manager Marketing Business Development van Konica Minolta Business Solutions Nederland BV.

 

Voordelen van Enterprise Content Management 

De professionele aanpak van Konica Minolta om het maximale rendement te behalen uit bedrijfsgegevens en om effectieve strategieën te ontwikkelen voor content management omvat aspecten zoals processen, bruikbaarheid, beveiliging, naleving van regelgeving en effecten op het milieu. Enterprise Content Management is een van de belangrijkste aspecten van Konica Minolta’s strategie op het gebied van Managed Content Services. Op dit gebied profiteert het Nederlandse team van de grote ervaring die Konica Minolta heeft opgedaan bij de uitvoering van talloze internationale projecten. Het resultaat hiervan is dat klanten kunnen profiteren van soepel verlopende informatieprocessen voor alle bedrijfsgeledingen. Enterprise Content Management staat voor alles wat te maken heeft met het beheren van de levenscyclus van uw informatie: vanaf de eerste publicatie of creatie tot en met de archivering en uiteindelijke gegevensverwijdering.

 

Capture als sleutelfactor

Het afvangen van informatie is een belangrijk onderdeel van Konica Minolta’s Managed Content Services. Tegenwoordig komt content uit een toenemend aantal uiteenlopende bronnen en media zoals papieren documenten, legacy systemen, digitale documenten of faxen. Dus moet de toevloed van content worden gereguleerd door geschikte capture tools zoals scanners en software voor optische tekenherkenning die aan deze groeiende behoefte kunnen voldoen. In een ongecontroleerde infrastructuur kan content op talloze plaatsen worden opgeslagen – zelfs met meerdere kopieën door het systeem heen. Het resultaat hiervan is dat kenniswerkers soms wel 50% van hun tijd besteden aan het zoeken naar content. Van Soest legt uit dat het gebruik van effectieve tools van Enterprise Content Management en Capture die door onze specialisten van Managed Content Services wordt aangeboden, klanten de mogelijkheid biedt om een einde te maken aan deze belasting zodat zij hun tijd aan belangrijkere taken kunnen besteden.

De nieuwe microsite van Konica Minolta over ManagedContentServices biedt een uitgebreid overzicht van de nieuwe gebundelde diensten.

 

Gerelateerde berichten...