Koninklijke Boom uitgevers gaat werken met social intranet Viadesk

Social intranet Viadesk heeft een nieuwe opdracht verworven. Het Amsterdamse bedrijf gaat het social intranet van Koninklijke Boom uitgevers leveren. In totaal zullen ruim 350 medewerkers op 5 locaties in Nederland gebruikmaken van Viadesks social intranetplatform.

Koninklijke Boom uitgevers werd in 1841 opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot een toonaangevend uitgeversconcern. Ruim 350 professionals zijn vanaf diverse locaties in Nederland actief in de culturele, educatieve, wetenschappelijke en vakinformatieve branche, maar ook in de nieuwsvoorziening met onder andere boeken, tijdschriften en kranten.

De medewerkers van Boom zitten verspreid over het land: van Meppel tot Amsterdam. Om toch efficiënt samen te kunnen werken en kennis te delen vanaf verschillende locaties, zocht Boom een geschikt online samenwerkingsplatform. De keus viel op het gebruiksvriendelijke social intranet van Viadesk.

Momenteel is de werkgroep van Boom bezig met de implementatie van het social intranet in de organisatie. Boom verwacht veel winst te kunnen behalen, omdat medewerkers met Viadesk makkelijk en overzichtelijk kennis en informatie met elkaar kunnen delen. De kenmerken van het social intranet passen bij de missie van Boom. Het bedrijf streeft naar kwalitatief hoogwaardige, nationale en regionale informatievoorziening. Om dat doel te bereiken, moet ook de interne informatievoorziening op orde zijn. Met de invoering van Viadesk kan de uitgeverij hierin een grote stap zetten.

Quotes

John Boom, holdingdirecteur bij Koninklijke Boom uitgevers: “Een beter begrip en meer inzicht bij de ontvanger van een boodschap is een belangrijk doel dat wij nastreven in ons werk als uitgeverij. Vanuit een grote maatschappelijke betrokkenheid voorzien wij mensen daarom van betrouwbare en betekenisvolle informatie. Dit heeft ook betrekking op onze eigen medewerkers. Zij moeten makkelijk hoogwaardige informatie met elkaar kunnen delen, ongeacht hun plaats in de organisatie of hun locatie. En bij voorkeur is dit ook nog leuk om te doen. Met het sociale intranet Viadesk halen wij een samenwerkingsplatform in huis dat ons die mogelijkheden biedt.”

Mujibor de Graaf, directeur bij Viadesk: “Koninklijke Boom uitgevers heeft ruim 350 medewerkers, werkzaam op verschillende locaties en bij verschillende divisies. Daarom is efficiënte samenwerking over grenzen van kantoorpanden heen niet altijd makkelijk, maar wel noodzakelijk. Zeker voor een kennisorganisatie als Boom, waar alles draait om informatievoorziening. Ik denk dat ons social intranet hierin veel voor de uitgeverij kan betekenen.”

Over Viadesk

Viadesk werd in 1999 opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig online collaboration platform en sociaal intranet, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega’s eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te discussiëren, te netwerken en aan projecten te werken. Viadesk dient zo’n 110.000 gebruikers in de profit- als non-profit sector. Klanten zijn onder andere ABN Amro, Schiphol Group, Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), KNMP, Ministerie van Veiligheid en Justitie en VNG. De Viadesk app werd onlangs uitgeroepen tot een van de beste zakelijke iOS-apps voor samenwerking en projectplanning door de experts van de iPhoneclub. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl.

Gerelateerde berichten...