KPN boekt goede resultaten in eerste kwartaal 2022

KPN maakt de resultaten bekend gemaakt van het eerste kwartaal 2022. Joost Farwerck, CEO, over de resultaten: “We zijn het jaar sterk begonnen en we liggen op koers om onze strategische en financiële ambities waar te maken. Onze omzet uit diensten op de massa-markt (Consumenten, MKB en Wholesale) laat elk kwartaal groei zien. Hierdoor wordt de omzetgroei van KPN als geheel ondersteund.

De omzet uit dienstverlening aan het MKB blijft het goed doen, wat vertrouwen geeft dat we de totale omzet uit dienstverlening aan de zakelijke markt tegen het einde van dit jaar kunnen stabiliseren. In de consumentenmarkt zorgen glasvezel en ons gecombineerde vast/mobiele aanbod elk kwartaal voor omzetgroei. De inkomsten uit mobiele diensten groeien en de inkomsten uit vaste diensten stabiliseren.

Ook Wholesale bleef een sterke bijdrage leveren, dankzij ons succesvolle open netwerk beleid. We hebben recent het aanbod voor ons open glasvezelnetwerk verbeterd waarmee we toegang tot supersnel internet voor alle Nederlandse huishoudens garanderen tegen toegankelijke prijzen. Daarmee creëren we lange termijn zekerheid voor KPN en alle marktpartijen.

De investeringen die we doen in onze netwerken en diensten werpen hun vruchten af. Zo worden we nu voor het eerst erkend als het beste mobiele netwerk ter wereld. Naast ons best geteste mobiele netwerk liggen we ook op schema met de uitrol van glasvezel.

“Ik waardeer de inzet van alle KPN-collega’s die iedere dag hun best doen om onze klanten de beste ervaring te geven, zoals ook blijkt uit de verder gestegen klanttevredenheid. Ik ben verheugd dat onze duurzaamheidsprestaties en ambities worden erkend en gewaardeerd door de Nederlandse consument en dat KPN opnieuw door de Sustainable Brand Index is verkozen tot het meest duurzame Nederlandse telecommerk.”

Gerelateerde berichten...

X