Kronos blijft marktleider in de markt voor workforce management oplossingen

Kronos meldt vandaag dat uit het nieuwste workforce management onderzoek van IHS Technology is gebleken dat Kronos haar positie als marktleider wat betreft workforce management heeft behouden. Volgens de cijfers van IHS groeide de wereldwijde markt voor workforce management oplossingen tussen 2011 en 2013 met 7,9%. Gedurende deze periode realiseerde Kronos wereldwijd een groei van 11,2%.

De belangrijkste resultaten uit het onderzoek geven aan dat Kronos met een wereldwijd marktaandeel van 25,6% marktleider is. Kronos behoudt haar nummer één positie in Amerika, Canada, Oceanië, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Daarnaast is het marktaandeel in de rest van Europa, het Midden Oosten, Afrika en Azië toegenomen. In de EMEA regio groeide het marktaandeel tot 5,3% waarbij met name de groei in de Benelux noemenswaardig is. Het betreft een groei van meer dan 5%-punt tot een marktaandeel van 15,1%.

IHS Technology verwacht dat, naarmate het consumentenvertrouwen toeneemt, de Europese markt de komende jaren nog meer gaat groeien. Dit komt met name door de sterke stijging in het gebruik van oplossingen vanuit de cloud. Ook verwacht het bedrijf een sterke toename van de Europese vraag op het gebied van planningsoplossingen. De exacte cijfers van het onderzoek zijn te vinden in ‘The Workforce Management Solutions – World Report’ (zowel de editie uit 2012 als die uit 2014). Dit rapport biedt een integraal overzicht van de wereldwijde markt voor personeelsbeheer oplossingen, evenals schattingen van marktaandeel van aanbieders. Het meest recente rapport dateert uit april 2014 en is geschreven door Sam Grinter, marktanalyst bij IHS.

Aron Ain, chief executive officer, Kronos vertelt: “Dit is een spannende tijd voor Kronos. We zijn niet alleen de $1 miljard in jaaromzet voorbij, maar we blijven ook marktleider wat betreft workforce management, zoals IHS bevestigt. We blijven doorgaan met het overnemen van marktaandeel van onze concurrenten. Dit bewijst eens te meer dat onze significante investeringen in de cloud, verticale marktexpertise, onze wereldwijde uitbreiding en onze fantastische producten, die ook prijzen hebben gewonnen, aan de basis staan van onze groei.”

Gerelateerde berichten...