Maak kennis met de 11 start-ups uit het Startupbootcamp Commerce-programma

Startupbootcamp Commerce, het wereldwijde innovatieprogramma voor start-ups en scale-ups, kondigt de 11 internationale teams aan die vanaf 28 februari 2019 meedoen aan de accelerator in Amsterdam.

Tot deze cohorte behoren start-ups uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Singapore, de VS, Turkije, Oekraïne, Duitsland en Italië.

De 11 geselecteerde teams zijn gekozen uit de 21 start-ups en scale-ups die deelnamen aan de Selectiedagen van Startupbootcamp, een tweedaags evenement op het hoofdkantoor van PwC in Amsterdam op 29 en 30 januari. Dit evenement bood start-ups een unieke kans om hun netwerk te verbreden, bekend te raken met de plaatselijke markt en gecoacht te worden door deskundigen, mentoren en partners uit de bedrijfstak.

Tijdens een vier maanden durende internationale scouting periode werden in grote Europese (detail)handelscentra en op belangrijke technologische evenementen, zoals de Web Summit in Lissabon en de Webrazzi-conferentie in Istanbul, uit meer dan vierhonderd aanmeldingen de beste bedrijven geselecteerd.

Deze 11 start-ups beginnen nu aan een accelerator programma van drie maanden in Amsterdam, dat op 27 februari van start gaat en op 28 mei 2019 wordt afgesloten met een presentatie tijdens de Demodag. De teams profiteren rechtstreeks van de strategische ondersteuning door deskundigen, topmanagers, bedrijfsmentoren, investeerders en zakelijke partners uit de bedrijfstak die deel uitmaken van het netwerk van Startupbootcamp, waaronder PwC, Rabobank en America Today.

De 11 geselecteerde start-ups voor het Startupbootcamp Commerce-programma zijn:

Discoperi (Oekraïne) – Discoperi ontwikkelt AI om de belangrijkste uitdagingen in de auto-, reclame-, FMCG- en verzekeringssector op te lossen door middel van innovatieve beeld-, stem- en persoonsherkenning technologie.

Eldurado (Duitsland) – Wij digitaliseren inkoopprocessen voor indirecte goederen via inorder, waarmee alle inkoopprocessen eenvoudig, modulair en digitaal in kaart worden gebracht.

Epiqur (Turkije) – Epiqur biedt livestream oplossingen met HQ-geluid door middel van geïntegreerde hardware en software.

FWDpay (Nederland) – Anderen de mogelijkheid geven transacties te voldoen via SMART Direct Debits.

High Profile Club (VK) – Een technologisch PR-platform dat ondernemers in contact brengt met de media.

Paywith.glass (VK) – paywith.glass is een universeel platform voor mobiele betalingen, dat bedoeld is om iedereen de mogelijkheid te geven hun geld in elke mogelijke vorm te gebruiken met ieder denkbaar toegangspunt en iedere toepassing.

Vimma (VK) – Vimma is een platform op basis van AI dat marketeers de mogelijkheid geeft iemands berichten op sociale media te gebruiken als hoogwaardige sociale advertenties.

Ubique (Italië) – Bezorging van onderdelen – waar dan ook.

Waitrr (Singapore) – Waitrr is een mobiel bestel- en betaal platform dat gasten een naadloze eetervaring bezorgt en de winstgevendheid van restaurant partners verhoogt.

Weareeves (Nederland) – We are Eves is het eerste sociale schoonheids netwerk. Minder filters, meer eerlijkheid. Deel echte schoonheidsgeheimen met vrienden.

Stripo (VS) – Drag-n-Drop- en HTML-creator voor e-mailsjablonen ten behoeve van individuele personen, teams and SaaS.
Ernst Hoestra, algemeen directeur van het Startupbootcamp Commerce-programma, licht toe: “Nederland heeft momenteel een dynamische innovatie en start-up cultuur, dus wij zijn verheugd dat we de elf meest veelbelovende commerce en transactie start- en scale-ups naar Amsterdam kunnen halen en hen rechtstreeks met ons team en met onze zakelijke partners, mentoren en investeerders kunnen laten werken.

De geselecteerde start-ups zijn werkzaam op de raakvlakken van diverse sectoren, zoals logistieke oplossingen, cyber en data, marketing en doelgroep analyse, reclame- en marketingoplossingen, verkoop technologie en ecommerce technologie. Nu hebben ze de kans om hun oplossingen zowel lokaal als mondiaal door te ontwikkelen en te schalen.”

Ilja Linnemeijer, Chief Digital Officer van PwC Nederland, een van de zakelijke partners van Startupbootcamp, waar ook de Selectiedagen plaatsvonden: “Als partner van Startupbootcamp zijn wij erg trots om deel uit te maken in het organiseren van de selectiedagen. Door ons partnerschap met Startupbootcamp blijven wij op de hoogte van wat er speelt in de voorhoede omtrent nieuwe business models en technologieën, vinden wij start-ups om mee samen te werken of co-creëren met als doel het oplossen van belangrijke problemen van cliënten of van onszelf, het faciliteren van connecties in het ecosysteem en het inspireren van onze cliënten, relaties en personeel door het ondernemerschap en de innovatie die deze startups brengen. De mogelijkheid om dit alles samen brengen in ons kantoor is een geweldige ervaring geweest en we kijken er naar uit om onze reis verder voort te zetten met de geselecteerde startups. Dit omvat ook het verder assisteren van de startups met onze kennis, ervaring en netwerken.”

Nadat ze in mei het programma hebben afgerond, worden de start-ups ondersteund via het Alumni-ontwikkelingsprogramma van Startupbootcamp, waarin wereldwijd meer dan zevenhonderd (start up) bedrijven onderdeel van zijn.

Gerelateerde berichten...