Media Injection lanceert unieke prediction widget

Media Injection, specialist in social media metrics & management, introduceert een nieuwe analysemogelijkheid. Deze ‘prediction widget’, die deel uitmaakt van het social media metrics & management-platform van de softwareproducent, voorspelt op basis van scores uit het verleden hoe nieuwe posts zich in de toekomst zullen gedragen: wie ze bereiken, wanneer ze pieken en wanneer ze mogelijk herleven. De widget brengt dus zowel de succesratio’s als de levenscycli van berichten in kaart. Op die manier kunnen bedrijven hun social media-marketingstrategie verder aanscherpen.

De prediction widget van Media Injection stelt de online marketeer in staat snel en simpel heldere rapportages op te stellen om de belanghebbenden binnen de organisatie te informeren over de actuele status van een post/social media-campagne. De nieuwe analysemogelijkheid helpt vast te stellen welke social media-content het meest effectief is en wat de beste timing is om optimale likes, shares, views, comments en retweets te genereren. Een mogelijkheid die tot nu toe geen enkel platform, van welke leverancier dan ook, kon bieden. Door inzicht te geven in de levenscyclus van posts wordt duidelijk welke berichten het op welke social media goed doen en op welke momenten de community actief is. Op grond hiervan kan de online marketeer beter bepalen hoe de content van volgende posts eruit moet zien, de informatie beter afstemmen op de doelgroep en gerichter adverteren. Daarmee draagt de widget in aanzienlijke mate bij aan het optimaal benutten van het marketingbudget.

Maximaal rendement
Het Wereld Natuur Fonds (WNF), al langere tijd een tevreden gebruiker van het social media metrics & management-platform van Media Injection, heeft de prediction widget als een van de eerste klanten in gebruik genomen. Marlou van Campen, senior social media marketeer bij het WNF, is lovend over de nieuwe mogelijkheid, die de social media-acties van WNF helpt te verbeteren. “Social media vormen voor ons een belangrijk kanaal om onze fans, ambassadeurs en donateurs te bereiken. Het platform met de daarin geïntegreerde widget, dat realtime inzicht geeft in onze social media-activiteiten, gebruiken wij om hun van zo relevant mogelijke content te voorzien. Aan de hand hiervan kunnen we de content optimaliseren en onze fanbase op het juiste moment de juiste informatie aanreiken. Zo creëren we niet alleen relevantie, maar halen we ook maximaal rendement uit onze inspanningen en uitgaven op social media-gebied.”

 

 

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...