Nieuwe apps maken digitale onboarding en activiteiten gemakkelijk en relevant voor intranetgebruikers.

Synigo Pulse introduceert twee nieuwe digitale intranetmodules voor onboarding en activiteiten. De apps zijn ontwikkeld in co-creatie met Hogeschool Inholland en zij worden ingezet bij de onboarding en introductie op afstand voor nieuwe studenten. Doelgroeptargeting en gebruiksgemak zijn belangrijke succesfactoren van deze intranetmodules.

Gebruikers zien alleen voor hun relevante informatie met de doelgroeptargeting die de organisatie bij de content kan instellen. Dus een student Business Studies ziet andere info dan een student HBO-verpleegkundige. Uniek van deze apps is het design in de eigen look & feel van de organisatie en dat ze naadloos geïntegreerd worden in de eigen werkplek en intranetomgeving. Iedereen kan vanaf zijn laptop of mobiel werken vanuit één herkenbare plek, zonder een woud aan apps en logins.

Features Synigo Pulse intranetmodule
– Eén herkenbare werkplek in eigen look & feel van de organisatie, toegankelijk vanaf laptop en mobiel
– Naadloze integratie in het organisatie-eigen intranet, op Microsoft infra
– Aanbod op maat voor gebruikers met doelgroeptargeting in app
– Gebruiksvriendelijk en veilig, zonder een woud aan apps en login

Nieuwe gebruikers vinden snel en gemakkelijk hun weg en collega’s in de organisatie
Een nieuwe gebruiker komt binnen via laptop of mobiel en wordt welkom geheten op zijn digitale werkplek in de look & feel van de organisatie. En hij/zij ziet daar meteen welke activiteiten en info voor hem of haar relevant zijn. En kan daarbij zelf ook zijn voorkeuren aangeven voor welke content die hij wel of niet wil ontvangen.

Een student Business Studies, bijvoorbeeld, ziet dus de activiteiten die relevant zijn voor zijn vakgebied en interesses. En een student HBO-verpleegkundig ziet alleen zaken die betrekking hebben op die studie en zijn interesses. Alles staat op één plek bij elkaar en de gebruikers voelen zich snel thuis en ervaren een soepele flow omdat zij niet door een woud van applicaties hoeven te klikken om te vinden waar naar zij op zoek zijn.

Relevante content voor iedere gebruiker dankzij doelgroeptargeting-optie voor Marketing en Communicatie
De redactie kan vanuit de eigen intranetomgeving zelf content en evenementen aanmaken, deze categoriseren en delen met de juiste doelgroepen wat hiervan relevant is. Doelgroeptargeting is een sterke feature van de app, waarmee engagement op het juiste moment bij de juiste persoon kan worden bereikt.

Eerste gebruikerservaringen: de apps helpen studenten Hogeschool Inholland snel te integreren
Nieuwe studenten zien al voor hun introductieweek relevante evenementen en activiteiten van hun studiegebied en/of rond hun locatie. En de studiegenoten die daaraan deelnemen en waarmee zij direct digitaal contact kunnen maken.

De tool werkt heel eenvoudig: studenten maken in een paar stappen een profiel aan, uploaden een profielfoto en vinken aan wat zij leuk of interessant vinden. Aanmelden gaat met één druk op de knop. De eerste gebruikers en de organisatie zijn enthousiast over de app. De ervaringen worden continu gemonitord en zullen binnenkort gedeeld worden.

IT-inrichting en beheer
De apps zijn naadloos geïntegreerd in de werkplek en het sociaal intranet van de organisatie, op de Microsoft infrastructuur. Alles staat op één werkplek met de eigen identiteit van de organisatie en is toegankelijk via laptop en mobiel, dus geen losse applicaties. Een belangrijk voordeel vanuit security-oogpunt is de authenticatie en autorisatie van Pulse, waarbij je als organisatie zelf het veiligheidsniveau van de applicaties kunt bepalen, bijvoorbeeld door multi-factor authenticatie. De doelgroeptargeting wordt voor de organisatie ingericht op basis van Azure AD-groepen.

Gerelateerde berichten...