Onderzoek: cross-device-shopping in de lift

Consumenten switchen tijdens het online shoppen steeds vaker tussen mobiele telefoon, laptop en tablet. Alleen retailers die zich in hoog tempo ontwikkelen, kunnen hier voordeel uit halen. Demandware heeft de activiteiten van ruim 100 miljoen consumenten geanalyseerd en in de Demandware Shopping Index de twee belangrijkste drijfveren van digitale groei geregistreerd: een toename van het aantal online shopping klanten en de bezoekfrequentie van deze consumenten. Hieronder de belangrijkste resultaten uit het onderzoek.

Klantbestedingen
De klantbestedingen, de som van de winkelfrequentie, het conversiecijfer en de gemiddelde bestelwaarde levert 19 procent van de groei in de digitale han­del. Over de gehele linie nemen de bestedingen jaarlijks toe met zes procent.

Aantrekkingskracht
De aantrekkingskracht, de wijziging in het aantal klanten dat een website bezoekt, maakt 81 procent van de groei uit. In totaal neemt de aantrekkings­kracht van jaar tot jaar met een kwart (25 procent) toe.

In het vierde kwartaal van 2014 nam het bezoek van winkelend publiek aan commerciële websites met twaalf procent toe in vergelijking met 2013, grotendeels door ‘cross-device-shopping’.

Voornaamste uitkomsten

  • De Demandware Shopping Index toont bijna een derde (32 procent) groei van de digitale handel aan
  • Cross-device-shopping is een trend
  • Smartphone traffic en bestellingen via de mobiele telefoon nemen explosief toe
  • Klanten bezoeken en kopen frequenter
  • De duur van het winkelbezoek neemt af
  • Android wint terrein ten opzichte van iOS
  • Kortingen en gratis verzending zijn in opkomst

Consumenten switchen vaker dan ooit van apparaat tijdens het winkelen. Maar liefst 21 procent van alle klanten met meer dan één bezoek in het vierde kwartaal gebruikte diverse appa­raten, waaronder pc’s, smartphones en tablets, een toename van veertien procent ten opzichte van 2013.

Consumenten ontdekten dit jaar ook een nieuwe favoriete combinatie van apparatuur. De populairste combinatie onder het winkelend publiek bij cross-device-shopping waren de pc en de smartphone. Zij versloegen de favorieten van afgelopen jaar, de pc en de tablet.

Online winkelervaring
Het verenigen van de winkelervaring op verschillende apparaten is cruciaal. Wie tijdens het winkelen van apparaat wisselt, verwacht dat de betreffende websites dit moeiteloos aankunnen. Retailers moeten er voor zorgen dat persoonlijke elementen, zoals het winkelwagentje, acties en zelfs aanbevelingen de klant vanzelf van het ene naar het andere apparaat volgen.

Voorspelling
Tegen het einde van 2015 verwacht Demandware dat onderstaande zaken zich verder gaan ontwikkelingen.

  • Cross-device-shopping wordt nog prominenter, want een kwart van de consumenten winkelt dan op diverse apparaten
  • Smartphones worden de voornaamste generator van traffic. Deze zullen pc’s inhalen als populairste apparaat bij het online winkelen
  • Mobiele apparatuur, smartphones en tablets, nemen 40 procent van de bestellingen voor hun rekening.

Het volledige rapport

Video: http://response.demandware.com/LP=1040

Gerelateerde berichten...

X