Op Orde neemt administratieve verplichtingen uit handen

Op Orde biedt organisaties die verloren raken in administratieve chaos een uitweg. Het vastleggen van de dagelijkse bezigheden hoeft daarmee niet langer een tijd- en geldverslindende bezigheid te zijn. Volledig handmatig de administratie up-to-date houden is niet meer van deze tijd, is de boodschap van Op Orde.

Nadat medewerkers in het veld hun handelingen via de speciaal voor hen ontwikkelde applicaties hebben ingestuurd en deze gegevens meteen zijn verwerkt tot bruikbare informatie, zet het systeem de benodigde stappen in de procedure, “automatisch waar het kan, met menselijke beslissing waar nodig”, aldus Jeroen Lugte, oprichter van Op Orde.

 

Snel resultaat

Zo maakte Op Orde voor de Omgevingsdienst Regio Utrecht een systeem mogelijk waarmee grote hoeveelheden controles van panden naar specifieke medewerkers konden worden uitgezet. De buitendienst ziet hierin slechts wat het nodig heeft om de taak uit te voeren. Overbodige informatie blijft afgeschermd, zodat de inspecteurs zich hier niet doorheen hoeven te worstelen. De onhandige kengetallen die cruciaal zijn om de werkzaamheden uit elkaar te houden worden daarentegen wel meegeleverd aan de binnendienst. Hierdoor blijft altijd duidelijk wat er precies gedaan is en wat er nog moet worden afgehandeld.

Op deze manier worden medewerkers op locatie, op kantoor en in de bestuurskamer voortdurend voorzien in hun ‘need to know’ en ‘need to do’. De alomtegenwoordigheid van mobiele apparaten, waar Op Orde op draait, betekent dat voor de implementatie vaak geen ingrijpende veranderingen in de bestaande uitrusting nodig zijn. Zo zijn de lijnen tussen front- en backoffice simpel, maar effectief in te korten. De Zuid-Hollandse softwareontwikkelaar leeft hiermee de eigen belofte na: “Onze missie is geslaagd als uw organisatie Op Orde is”.

 

Op zoek naar vernieuwing

Het initiatief vloeit voort uit het samenkomen van de oprichters van Op Orde en hun directe ervaringen met deze problematiek en met het ontwikkelen van software voor ondernemingen. Zo was Jeroen Lugte onder meer werkzaam bij de Rijksbelastingdienst en de gemeente Rotterdam, waar hij steevast zocht naar nieuwe, efficiëntere werkwijzen.

Het is dus niet verrassend dat het bedrijf dat hij in 2013 oprichtte in 2015 in aanmerking kwam voor de EuroCloud Netherlands Cloud Award, nu opgegaan in Cloud Community Europe, voor ‘Best Cloud Startup’ en ‘Best Business Case Public Sector’. Op Orde werd hiermee beloond voor de doeltreffende realtime samenwerking in de cloud die het keer op keer voor zijn klanten realiseert. Deze nominaties tonen het vernieuwende karakter van Op Orde aan, dat echte veranderingen tot stand wil brengen in de soms te statige digitale werkomgevingen in zowel de private als de publieke sector.

 

 

Gerelateerde berichten...