Partnerschap Verint en Truphone ondersteunt financiële instellingen bij compliancy

Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) gaat samenwerken met Truphone, een wereldwijde mobiele-netwerkoperator en toonaangevende leverancier van spraakopnamesystemen voor mobiel verkeer in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, de Verenigde Staten, Hongkong en Australië.

Verint en Truphone hebben samen compatibiliteitstests uitgevoerd voor hun financiële compliance-oplossingen. Het resultaat is een geïntegreerde oplossing voor mobiele en vaste communicatie, die spraak vastlegt, indexeert en op één enkel platform afhandelt. Dit maakt het voor financiële instellingen eenvoudiger om te voldoen aan internationale wet- en regelgeving. Door de inzet van deze oplossing beperken organisaties het aantal schendingen van interne regelgeving en fraude, verbeteren ze het gedrag op de tradingvloer en besparen ze op capaciteit en geld, die normaal worden ingezet voor het handhaven van beleid.

Door wet- en regelgeving, zoals de Amerikaanse ‘Dodd-Frank Wall Street Reform & Consumer Protection Act’ en regionale wetgeving – waaronder die van de Financial Conduct Authority (FCA) in het Verenigd Koninkrijk) –, moeten financiële instellingen die met bedrijven in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten werken, alle vormen van relevante communicatie vastleggen. De wet bepaalt ook dat de opgeslagen opnamen doorzoekbaar, veilig opgeslagen en op korte termijn opvraagbaar moeten zijn.

Door de toegenomen druk van de wetgever en strengere interne proceseisen willen financiële instellingen relevante informatie uitgebreider en efficiënter  analyseren en opslaan. De geïntegreerde oplossingen maken het mogelijk om hun gesproken communicatie te doorzoeken en te categoriseren, en er rapportages over te maken.

“De compliancy-verantwoordelijken binnen financiële instellingen worden steeds vaker geconfronteerd met vragen van toezichthouders in de sector. Daarnaast is het ingewikkelder om te voldoen aan deze eisen. Dit zet de instellingen onder grote druk”, zegt Robert Simpson, vicepresident Financial Trading van Verint Systems. “De mogelijkheden die de technologieën van Verint en Truphone gezamenlijk bieden, geven organisaties krachtiger controlemiddelen, ongeacht het communicatiekanaal op de handelsvloer.”

Paul Liesching, directeur Enterprise Solutions en Partner bij Truphone: “De meeste toonaangevende bedrijven voldoen nu aan de wet- en regelgeving in ten minste één rechtsgebied. Er zijn ook bedrijven die de integratie van hun vaste en mobiele lijnen als een obstakel zien om aan hun verplichtingen te voldoen, vooral als de communicatie grensoverschrijdend is. Door met Verint samen te werken, is Truphone in staat om deze compliancy-kloof te dichten.”

Met de gecombineerde oplossingen Truphone Mobile Recording, Verint Recording™ en Verint Voice of the Customer Analytics™ implementeren instellingen een bewezen en gepatenteerde opname-infrastructuur met één gebruikersinterface, waardoor ze compliant worden.

Verint Speech Analytics™ en Verint Text Analytics™ helpen instellingen grote datavolumes te analyseren en te beheren om zo opkomende trends te signaleren, anomalieën op te sporen en kansen en verbeteringen te identificeren. Door contextuele signalen en slimme logica zijn interacties via alle kanalen in de gehele tradingcyclus eenvoudig te vinden en naar boven te halen.

Truphone Mobile Recording is geïntegreerd met de Verint Recording-engine via het on-premise-spraakopnameplatform. Hierdoor is het mogelijk om het geïntegreerde dealerboard, de PBX en nu ook mobiele opnamen te indexeren,  als geheel te analyseren en te archiveren. Dit overbrugt een kloof tussen bestaande compliance-oplossingen die voorheen niet in staat waren om mobiel verkeer op een eenvoudige manier te monitoren.

Truphone Mobile Recording is een netwerkgebaseerde oplossing die wereldwijde compliance ondersteunt. Dit in tegenstelling tot de gebruikelijke benaderingen van spraakopname, zoals het verbieden van mobiel-telefoonverkeer of van de implementatie van app-gebaseerde oplossingen die aanzienlijke vertragingen op het mobiele netwerk veroorzaken en daardoor de gebruikerservaring negatief beïnvloeden. Truphone Mobile Recording is ontwikkeld met gepatenteerde technologie binnen het wereldwijde mobiele netwerk van Truphone. Het maakt internationale samenwerking, productiviteit en zakelijke mobiliteit mogelijk.

 

Over Truphone

Truphone is de enige mobiele operator in de wereld, die grensoverschrijdend bereik van bedrijven mogelijk maakt. Truphone doet dit door meerdere internationale nummers op één simkaart te zetten. Hierdoor voeren bedrijfsmedewerkers internationale gesprekken, terwijl die worden gezien als lokale gesprekken. Tegelijkertijd nemen externen contact op via een lokaal nummer. Truphone Mobile Recording helpt organisaties bij het registreren, coderen en opslaan van al hun gesprekken. Dit met hun bestaande IT-infrastructuren of op een beveiligde en beheerde cloud-server. Dat betekent dat ze kunnen voldoen aan richtlijnen rondom corporate governance, zoals FCA in het Verenigd Koninkrijk en Dodd-Frank in de Verenigde Staten. Het is niet nodig hiervoor de IT-infrastructuur ingrijpend aan te passen. En doordat het is gebaseerd op het wereldwijde mobiele netwerk van Truphone, profiteren Truphone Mobile Recording-klanten van heldere gesprekken, snellere downloads en lagere tarieven. En dit in meer dan tweehonderd landen wereldwijd. Truphone heeft zijn hoofdkantoor in Londen, Verenigd Koninkrijk, en kantoren op vier continenten. Het bedrijf blijft wereldwijd uitbreiden. Onder de klanten van Truphone bevinden zich FTSE 100- en Fortune 500-bedrijven in meerdere sectoren. Meer informatie is te vinden op www.truphone.com.

 

Over Verint Systems, Inc.
Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen die in de huidige, dynamische wereld met zijn enorme informatiegroei bedrijven voorzien in cruciale inzichten en het management in staat stellen op basis hiervan te anticiperen, te overwegen en te acteren. Verint Actionable Intelligence®-oplossingen helpen bedrijven bij drie belangrijke uitdagingen: optimalisatie van customer engagement, security intelligence en fraude, risk en compliance. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld. Meer informatie is te vinden op www.verint.com.

Gerelateerde berichten...