PEAK-IT lanceert IT-hulplijn voor servicedesks

IT-detacheerder PEAK-IT lanceert op 13 maart de IT-Hulplijn. Het bedrijf signaleert dat het aantal servicedeskvragen extreem toeneemt door een grote hoeveelheid thuiswerkers. De support moet daarom remote worden geleverd. Servicedesks die overspoeld worden met vragen, kunnen via de IT-hulplijn PEAK-IT inschakelen voor assistentie.

Ondersteuning bij toename supportvragen door crisis
Organisaties kunnen zich melden via https://info.peak-it.nl/crisis-intake-it-afdeling. Vervolgens vindt er een intake plaats om het werkveld van de servicedesk in kaart te brengen. Denk hierbij aan het aantal eindgebruikers, met welke systemen het bedrijf werkt, tijdstippen waarop de servicedesk normaliter beschikbaar is en of het gaat om een nationale of internationale desk. Hierna stelt PEAK-IT kosteloos een team beschikbaar ter ondersteuning.

Richard Stassen, Director Operations bij PEAK-IT: “Veel organisaties verzochten of verplichtten medewerkers om thuis te werken. Na de maatregelen vanuit de persconferentie van Minister-President Rutte zal dit aantal flink toenemen. Dit heeft een grote impact op IT-afdelingen en servicedesks. De vraag is of deze afdelingen daar wel klaar voor zijn. Met dit initiatief ondersteunt PEAK-IT bedrijven die hierop nog niet of niet optimaal zijn ingericht.”

Door middel van een korte vragenlijst kunnen organisaties testen of hun IT-afdeling crisisproof is.

Gerelateerde berichten...