Pink Elephant kiest voor Salesforce met CRMWaypoint

CRMWaypoint, het grootste Salesforce kenniscentrum in de Benelux, gaat Salesforce en marketing automation tool Pardot uitrollen bij ICT-dienstverlener Pink Elephant. Door de keuze voor Salesforce en Pardot kan Pink Elephant de volgende stap zetten bij de digitale transformatie van de sales- en marketingafdeling.

Pink Elephant heeft vooral voor Salesforce gekozen vanwege de marketing automation mogelijkheden van Pardot. De online zichtbaarheid van Pink Elephant wordt steeds belangrijker, omdat klanten zich steeds vaker online oriënteren door whitepapers te downloaden, hun probleem op google te onderzoeken en producten online te vergelijken. Met behulp van Pardot kan Pink in kaart brengen welke content websitebezoekers bekijken en inschatten in hoeverre ze voor sales interessante leads zijn. Bovendien geeft Pardot de mogelijkheid triggers in de eigen website te bouwen waardoor leads automatisch van relevante content kunnen worden voorzien. Pardot is daarbij naadloos geïntegreerd met het CRM-systeem van Salesforce.

Samenwerking speelde ook een belangrijke rol bij de keuze voor Salesforce. Pink Elephant Nederland werkt op een aantal fronten samen met dochterorganisaties in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika en daar wordt al met Salesforce gewerkt. Bovendien wil Pink Elephant meer gebruik maken van social collaboration-mogelijkheden. Het traditionele intranet zal op termijn vervangen worden door Salesforce Chatter.

Uitrol

“We hebben gekozen voor CRMWaypoint vanwege hun bewezen track record, hun expertise en vooral ook hun aanpak”, zegt Barry van der Meij, marketing & communicatie manager bij Pink Elephant. “Wij geloven niet meer in traditionele projectaanpakken en doen zelf ook al onze projecten agile. De methode die CRMWaypoint voorstaat is ook bijzonder flexibel. Een doorlooptijd van twee maanden gaan we moeiteloos halen, een indrukwekkende prestatie.”

“Pink Elephant is een prachtig voorbeeld voor de wijze waarop een business transformatie in gang moet worden gezet”, zegt Ton van der Meer, oprichter en CEO van CRMWaypoint. “Door slimme inzet van de mobile, social en analytics mogelijkheden van de Salesforce cloud kunnen ze hun werkprocessen optimaliseren en zo hun concurrenten een stap voor blijven.”

##

Over Pink Elephant

Pink Elephant is een internationale business-innovator en kennisleider op het gebied van bedrijfstransformatie. Met advies en IT-dienstverlening stelt Pink Elephant klanten in staat de kennis en creativiteit binnen hun organisatie te vertalen naar resultaten. Sinds de oprichting in 1980 ziet Pink Elephant de synergie tussen mens en IT als het belangrijkste middel waarmee bedrijven sneller kunnen innoveren om zo hun onderscheidend vermogen te vergroten. Pink Elephant is actief in meer dan 20 landen en levert naast business- en management-consultancy ook diensten als Enterprise App Services, IT Services en Education Services.

Over CRMWaypoint

CRMWaypoint is hét Salesforce kenniscentrum in de Benelux. Ruim 500 Salesforce projecten bij 180 bedrijven en instellingen in alle branches, in binnen- en buitenland, werden de afgelopen zes jaar al succesvol uitgevoerd. De experts van CRMWaypoint helpen organisaties bij het transformeren naar het cloud tijdperk. CRMWaypoint levert business advies, helpt bij de integratie in het bestaande IT-landschap, ontwikkelt apps en maatwerk software, implementeert Salesforce technologie en geeft hierin trainingen. Met deze Waypoint-propositie worden de beloften van Software-as-a-Service (SaaS), zoals lage investeringskosten, snelle time-to-market, goede ROI en een hoge flexibiliteit, waargemaakt. CRMWaypoint is een ‘cloud born’ Salesforce Gold Alliance Partner en won in 2012 het ICT Project van het jaar.

Zie voor meer informatie: www.crmwaypoint.nl of op op Twitter via @CRMWaypoint.

Gerelateerde berichten...