RES Software lanceert fullservice IT Store

RES Software kondigt de lancering aan van de RES IT Store. De RES IT Store zorgt er voor dat IT-diensten op een nieuwe manier kunnen worden afgenomen, dankzij proactieve, veilige en geautomatiseerde levering en retournering van IT-diensten. Door te voorspellen welke IT-diensten een gebruiker nodig heeft en deze automatisch op te leveren en dankzij de geautomatiseerde selfservice voor extra servicebehoeften, is de IT-afdeling nu in staat om gebruikers de instant ervaring te geven die ze gewend zijn van consumenten app stores.

“De RES IT Store is een win-win voor zowel de IT-afdelingen als de gebruikers,” zegt Bob Janssen, CTO en oprichter van RES Software. “De IT-afdeling profiteert van de mogelijkheid om gebruikers automatisch te voorzien van de diensten die voorspeld kunnen worden op basis van hun zakelijke behoeften en de zakelijke gebruiker profiteert van een intuïtieve selfservice interactie met de IT-afdeling. Het resultaat: één enkel toegangspunt voor alle IT-diensten, met het gemak en de directe respons die de gebruiker nodig heeft, gecombineerd met de beveiliging, compliance en controle die vereisten zijn voor het bedrijf. Het is precies waar zowel de IT-afdeling als het bedrijf naar op zoek waren.”
In lijn met de opkomst van de “consumerization” van de IT, biedt de RES IT Store een vergelijkbare ervaring als consumenten app stores van bijvoorbeeld Apple of Google. Door de veiligheidsvereisten te combineren met het gebruiksgemak en de efficiëntie waar gebruikers om vragen, biedt de RES IT Store een gecontroleerd en geautomatiseerd platform van waaruit gebruikers en de IT-afdeling toegang hebben tot alle diensten, applicaties en data die ze nodig hebben om productief te kunnen zijn.

“Wanneer je kijkt naar de problemen waar IT-afdelingen vandaag de dag voor staan, dan zie je dat de voornaamste uitdaging ligt in het tegemoet komen aan de torenhoge verwachtingen van gebruikers,” zegt Mike Whitehead, Senior Systems Engineer bij Intuit, een bedrijf dat de RES IT Store in 2013 implementeerde. “Wanneer gebruikers in hun ‘consumentenleven’ gewend zijn aan een eenvoudige en directe toegang tot alle apps en data die ze nodig hebben, ontstaat er voor de IT-afdeling een uitdaging om die ervaring zoveel mogelijk te kopiëren naar de bedrijfsomgeving. De RES IT Store helpt ons dit te realiseren.”

De RES IT Store helpt organisaties om:

• De tijd voor het inboarden van nieuw personeel te verkleinen –van dagen of weken naar slechts enkele minuten- door het proactief toewijzen van IT-diensten aan gebruikers op basis van hun zakelijke kwalificaties, zoals rol, afdeling, geografische locatie en meer.
• Het aantal tickets voor de service desk terug te brengen door proactieve automatisering, selfservice en het inwilligen van verzoeken, waardoor incidenten gesaneerd kunnen worden. Gebruikers van de RES IT Store hebben een teruggang in het aantal service tickets van maar liefst 25% gezien.
• De automatische en snelle terugname van IT-diensten zeker te stellen, bij outboarding of andere organisatorische veranderingen zoals promotie of een gewijzigde rol.
• Voordeel te ondervinden van het bekende app store model voor consumenten, voorzien van snelle oplevering en IT-efficiëntie dankzij on-demand automatisering.

Om het groeiende aantal mobiele werkers te ondersteunen, integreert de RES IT Store naadloos met toonaangevende mobility management technologieën voor bedrijven, zoals XenMobile en MobileIron. RES Software ondersteunt ook de toonaangevende IT service management provider ServiceNow en cloud-gebaseerde diensten, zoals Salesforce.com en Microsoft Office 365, om gebruikers te voorzien van één enkele interface voor het aanvragen van IT-diensten. En daar stopt RES Software niet met het integreren van de IT Store: ondersteuning voor BMC Remedy en AirWatch staan op de agenda voor Q2 van 2014. Met de RES IT Store kan de IT-afdeling diensten leveren voor verschillende fysieke, virtuele, mobiele en cloud platforms en de complexe hedendaagse IT-omgeving op een gestroomlijnde manier aanbieden. Het resulteert in een IT die proactief de volledige cyclus van IT-diensten beheert. RES Software heeft de IT Store oplossing ontwikkeld op basis van open technologie, die is ontwo rpen om te integreren met elke bestaande werkplektechnologie.

“De RES IT Store maakt het mogelijk om de steeds groter wordende kloof tussen gebruikers en de IT-afdeling te dichten,” zegt Klaus Besier, CEO van RES Software. “Het biedt klanten een fullservice, allesomvattend IT-platform, dat de IT-afdeling en de eindgebruikers voorziet van de best mogelijke IT-ervaring en tegelijkertijd de kosten verlaagt en de productiviteit verhoogt. Op basis van de terugkoppeling van onze eerste gebruikers, partners en analisten, kunnen we nu al zeggen dat de RES IT Store voor een revolutie in de bedrijfs-IT gaat zorgen.”

De RES IT Store is beschikbaar met de zojuist uitgekomen RES Suite 2014. Het is een lichtgewicht platform dat samenwerkt met de bestaande infrastructuur van organisaties en geïmplementeerd kan worden op een schaalbare manier om in specifieke of juist heel brede behoeften van bedrijven te voorzien, zoals onboarding/offboarding, het terugdringen van service desk tickets of het on-demand leveren van diensten via de app store. De RES Suite voegt geavanceerde mogelijkheden toe aan de IT Store en zorgt ervoor dat de IT-afdeling gepersonaliseerde, beveiligde en directe toegang kan bieden tot de IT-diensten die gebruikers nodig hebben.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...