Resultaten KPN tweede kwartaal 2021

KPN maakt de resultaten bekend van het tweede kwartaal 2021. Joost Farwerck, CEO, over de resultaten:

“We zetten alles op alles om iedereen in Nederland te verbinden met een duurzame toekomst. We hebben omzetgroei gerealiseerd in het mass-marketsegment, een belangrijk teken dat onze strategie succesvol is. Het is een stap in de richting van duurzame groei voor het hele bedrijf, waar we overigens ook lichte groei lieten zien. Ons mobiele netwerk is opnieuw bekroond als beste netwerk van Nederland, en het snelste 5G netwerk. Ook hebben we de klantervaring verder verbeterd. Kortom we liggen op koers om onze doelstellingen voor 2021 waar te maken.

We bouwen een glasvezelbedrijf en sluiten Nederland in een recordtempo aan op glasvezel. Afgelopen kwartaal passeerden we de mijlpaal van drie miljoen glasvezelaansluitingen. Op dit moment kan bijna de helft van alle Nederlandse huishoudens over glasvezel beschikken; het overgrote deel via KPN. Dankzij de joint-venture Glaspoort, die nu operationeel is, kunnen we onze glasvezelambitie verder versnellen en verwachten we gezamenlijk eind 2026 ongeveer 80% van Nederland te voorzien van glasvezel. Dankzij de inzet van alle collega’s en onze investeringen in de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze digitale dienstverlening zien we de klantervaring en NPS wederom verbeteren.

Als gevolg van onze succesvolle Unlimited data-propositie zien we voor het eerst in vier jaar groei in de omzet uit mobiele diensten voor consumenten. Het totale aantal nieuwe mobiele klanten in zowel de consumenten als de zakelijke markt blijft in een stevig tempo groeien. De omzet uit diensten in de mkb-markt toont een verbeterende trend en ligt op schema om zich in de tweede helft van dit jaar te stabiliseren. In Wholesale blijven de prestaties sterk, dankzij ons open netwerkbeleid dat wordt ondersteund door vernieuwde breedband- en MVNO-overeenkomsten. Met duurzaamheid (ESG) volledig verankerd in de strategie en werkwijze van KPN, maken we van Nederland een nog betere leefomgeving.

We blijven volop investeren om toekomstige groei te realiseren en behouden ruimte om kansen te benutten die waarde kunnen creëren voor alle stakeholders. Het vertrouwen in onze strategische plannen en de succesvolle uitvoering van ons meerjarig dividendbeleid, geven ons daarnaast de ruimte om structureel extra kapitaal uit te keren aan onze aandeelhouders. Als een eerste stap, hebben we de intentie om dit jaar voor 200 miljoen euro aandelen in te kopen.”

 

Gerelateerde berichten...